e-Καταναλωτής : Κλείστε ραντεβού για ψώνια με τέσσερις κινήσεις
23 days ago
6

Μέσω της πλατφόρμας e-καταναλωτής μπορείτε να επισκέπτεστε τα καταστήματα

Δωρεάν τα ραντεβού με τους πελάτες τους θα μπορούν να καθορίζουν οι επιχειρήσεις χρησιμοποιώντας την ψηφιακή πλατφόρμα e-καταναλωτής.

Σε ανάρτηση που έκανε χθες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Παναγιώτης Σταμπουλίδης, αναφέρει:

«Οι επιχειρήσεις μπορούν να καθορίζουν δωρεάν ραντεβού με τους πελάτες χρησιμοποιώντας την ψηφιακή πλατφόρμα e-καταναλωτής της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Οι καταναλωτές διασφαλίζουν με ένα κλικ τις αγορές και τις μετακινήσεις τους».

 

Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα καθορισμού ραντεβού για την παράδοση προϊόντων, έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να μη βαρύνονται με το κόστος του SMS.

Στο e-Καταναλωτής υπάρχουν δυο βασικές κατηγορίες:

α) Click away: Υπάρχει ενότητα για τα καταστήματα και μια δεύτερη επιλογή για τους καταναλωτές. Οι καταναλωτές μπορούν να ζητήσουν ραντεβού και να κλείσουν μετακίνηση.

β) Click inside: Ομοίως, υπάρχει ενότητα για τα καταστήματα (για κλείσιμο ραντεβού) και μια δεύτερη για τους καταναλωτές απ’ όπου μπορούν να ζητήσουν ραντεβού και να κλείσουν μετακίνηση.

Στην πλατφόρμα e-Καταναλωτής περιλαμβάνεται επίσης μια «μηχανή» σύγκρισης τιμών προϊόντων σούπερ μάρκετ και μια δεύτερη επιλογή για σύγκριση τιμών καυσίμων.

Τα βήματα του click inside

Το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής ενημερώνει, απαντώντας σε μια ενδεκάδα ερωτήσεων εμπόρων και καταναλωτών, για τη μέθοδο πωλήσεων του «click inside» ή «click in shop» και δίνει οδηγίες με τις λεπτομέρειες των περιορισμών, που θα ισχύουν για τα εμπορικά καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία, καθώς επίσης τον τρόπο, σε 4 βήματα, που θα εξυπηρετούνται οι καταναλωτές με ραντεβού εντός καταστήματος.

1. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του click inside;

Πρόκειται για αγορές εντός του καταστήματος με ραντεβού. Οι “αγορές εντός» θα επιτρέπουν στον πελάτη να μπαίνει κανονικά εντός του καταστήματος κατόπιν ραντεβού και να αγοράζει το είδος ρούχου ή υποδήματος που έχει επιλέξει. Ο πελάτης ζητά ραντεβού από την επιχείρηση, η οποία εν συνεχεία καταχωρεί, είτε ηλεκτρονικά, είτε σε έγγραφο, το αίτημά του και αποστέλλει στον πελάτη, μήνυμα (SMS ή email), που θα φέρει τα εξής στοιχεία: α) Επωνυμία, β) Διεύθυνση, γ) ΑΦΜ. Η επιλογή μετακίνησης παραμένει 2 στο 13033.

2. Θα μπορεί να διαλέγει όποιο προϊόν θέλει ο πελάτης;

Ο καταναλωτής θα μπορεί να επιλέγει το προϊόν που θέλει να αγοράσει και θα μπορεί να το έχει «δεσμεύσει», είτε τηλεφωνικά, είτε μέσω διαδικτύου, ενώ θα μπορεί, ότι άλλο διαλέξει, να το δοκιμάσει προ αγοράς, περιορίζοντας όμως την παραμονή του στο κατάστημα στον προβλεπόμενο χρόνο. 

3. Επιτρέπεται η δοκιμή των προϊόντων με το click inside;

Ναι, θα επιτρέπεται η δοκιμή προ αγοράς, ελαχιστοποιώντας έτσι το πρόβλημα αλλαγής του. Η έλλειψη δοκιμής είναι από τους λόγους που οι καταναλωτές αποφεύγουν να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια με το click away ή e-shop, έναντι άλλων αγορών προϊόντων, που δεν απαιτείται δοκιμή.

4. Θα μπορεί να αλλάξει ο καταναλωτής το προϊόν;

Ναι, αλλά και πάλι αυστηρά με ραντεβού. Ο καταναλωτής θα μπορεί να αλλάξει το προϊόν και να παραλάβει ένα άλλο. Όλα τα δικαιώματα επιστροφής που έχει ο καταναλωτής, εξακολουθούν να ισχύουν κανονικά.

5. Θα μπορεί να πληρώσει με μετρητά;

Ναι, στο όριο μετρητών των 500 ευρώ, που επιτρέπεται. Είναι ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα του click inside σε σχέση με το click away το οποίο λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με κάρτα και e-banking. Σημειώνεται ότι το click inside διευκολύνει τη διαδικασία συναλλαγής, αφού ο καταναλωτής, εφόσον μπαίνει στο κατάστημα, θα μπορεί να πληρώνει με την παραδοσιακή μέθοδο στο ταμείο.

6. Θα υπάρχουν περιορισμοί;

Ασφαλώς, ανάλογα με την επιφάνεια του καταστήματος και τον αριθμό των εργαζομένων θα πρέπει να προγραμματίζονται τα ραντεβού ώστε να αποφεύγεται συνωστισμός. Η αναμονή πελατών εντός του καταστήματος, πέραν αυτών που θα έχουν προγραμματισμένο ραντεβού, θα απαγορεύεται. Σχετικά με τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό ατόμων ανά κατάστημα απαιτείται ένδειξη στην είσοδο και προβλέπονται τα εξής:

• Σε καταστήματα έως 100 τετραγωνικά μέτρα επιτρέπονται 4 άτομα συνολικά.
• Σε καταστήματα άνω των 100 τ.μ. επιτρέπονται 4 άτομα, συν 1 άτομο ανά επιπλέον 25 τ.μ.
• Η ουρά αναμονής στους εξωτερικούς χώρους επιτρέπεται έως 9 άτομα.

7. Θα υπάρχουν χρονικοί περιορισμοί;

Ναι, αφενός το 2ωρο για το συνολικό χρόνο μετακίνησης και αφετέρου στόχος της κάθε επιχείρησης είναι η ταχύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του πελάτη στο δυνατόν συντομότερο χρόνο που θα περιλαμβάνει την είσοδο, τη δοκιμή του προϊόντος, την πληρωμή και την έξοδο από το κατάστημα.

8. Θα εφαρμοστεί η νέα μέθοδος αγορών σε όλη τη διάρκεια των εκπτώσεων;

H διάρκεια εφαρμογής της νέας μεθόδου θα εξαρτηθεί από τα υγειονομικά δεδομένα. Ο εμπορικός κόσμος προσδοκά στις χειμερινές εκπτώσεις για να ξεπουλήσει το χειμερινό εμπόρευμα και θα προσπαθήσει να διασφαλίσει όλα τα απαραίτητα μέτρα και τους κανόνες λειτουργίας του click inside.

9. Θα επιτραπεί το click inside σε όλα τα εμπορικά καταστήματα;

Όχι, έχει αποσαφηνιστεί πως, αρχικά, θα επιτραπεί στα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία, που έχουν πληγεί περισσότερο το διάστημα της πανδημίας. Όλα τα υπόλοιπα εμπορικά καταστήματα θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους στις εκπτώσεις με το click away.

10. Θα επιτραπεί το click inside και στα μεγάλα εμπορικά κέντρα;

Ναι, το click inside μπορεί να εφαρμοστεί στα εμπορικά κέντρα, μόνο για τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλεία με την προϋπόθεση ελέγχου των ραντεβού στην είσοδο και χρόνο παραμονής στο εμπορικό κέντρο.

11. Οι επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν με το click inside θα εξακολουθούν να θεωρούνται πληττόμενες;

Ναι, σαφέστατα. Ειδικά για το δίμηνο Ιανουαρίου, Φεβρουαρίου έχει γίνει σαφές πως ισχύουν οι ρυθμίσεις για τα ενοίκια, τις αναστολές συμβάσεων εργασίας, επιταγές, επιστρεπτέα προκαταβολή, ενώ θα επιδοτηθούν και οι πάγιες δαπάνες. 

in.gr