Γιατί χρειάζομαι αεριζόμενους δίσκους φρένων
2 days ago
6

Οι διεργασίες που σχετίζονται με το φρενάρισμα συνεπάγονται αναγκαστικά την έκλυση τεράστιας ποσότητας θερμότητας, η οποία παράγεται από την τριβή των τακακιών φρένων πάνω στο δίσκο φρένων. Εάν ο οδηγός τηρεί τον τυπικό τρόπο οδήγησης χωρίς πολύ συχνές επιταχύνσεις και φρεναρίσματα, είναι πολύ πιθανό να τα βγάλει πέρα με τους κανονικούς δίσκους που είναι εγκατεστημένοι στους τροχούς.

Υπάρχουν δύο τύποι αεριζόμενων δίσκων φρένων: μονοκόμματοι και προκατασκευασμένοι. Οι μονοκόμματοι δίσκοι δεν χρησιμοποιούνται τόσο συχνά όσο οι προκατασκευασμένοι. Ως εκ τούτου, θα συζητηθούν οι προκατασκευασμένοι δίσκοι.

Οι αεριζόμενοι δίσκοι φρένων αποτελούνται από δύο μέρη δίσκου, μεταξύ των οποίων υπάρχει μια ορισμένη απόσταση. Αλλά η διαφορά δεν τελειώνει εκεί. Στον εσωτερικό χώρο μεταξύ των δύο δίσκων υπάρχει ένα σύστημα, αν μου επιτρέπετε, πτερυγίων, τα οποία, καθώς περιστρέφονται, κατευθύνουν τη ροή του αέρα στο εσωτερικό του συστήματος.

Σε κάποιο βαθμό, ως προς τον τρόπο λειτουργίας αυτών των πτερυγίων, μοιάζουν με τα πτερύγια του στροβίλου μιας φυγοκεντρικής αντλίας. Λόγω του εσωτερικού σχήματος, ο αέρας εισέρχεται μεταξύ των δύο μισών των δίσκων από τη μία πλευρά και εξέρχεται από την άλλη. Με αυτόν τον τρόπο αποβάλλεται η θερμότητα από το δίσκο του φρένου.

Οι δίσκοι φρένων είναι κατασκευασμένοι από ειδικό χυτοσίδηρο με υψηλό συντελεστή θερμικής αγωγιμότητας και υψηλό συντελεστή τριβής.

Η αυξημένη απαγωγή θερμότητας από το δίσκο φρένων δεν οφείλεται μόνο στα ειδικά πτερύγια στο εσωτερικό του δίσκου, αλλά και στην αυξημένη συνολική επιφάνεια μεταφοράς θερμότητας. Εξάλλου, η επιφάνεια μεταφοράς θερμότητας στους δίσκους φρένων είναι σχεδόν διπλάσια, αν όχι μεγαλύτερη.

Δεν είναι ασυνήθιστο τα τακάκια των φρένων να αρχίσουν να τρίζουν και η απόσταση πέδησης να αυξηθεί σημαντικά. Κατά κανόνα, αυτό συμβαίνει σε ζεστό καιρό με φτηνά τακάκια. Αυτό προκαλείται από την υπερθέρμανση του δίσκου του φρένου.

Αεριζόμενοι δίσκοι φρένων BOSCH

Ο εξοπλισμός αυτός εγκαταστάθηκε για πρώτη φορά σε σπορ μοντέλα, όπου το φρενάρισμα ήταν έντονο και συχνό.

Οι αεριζόμενοι δίσκοι φρένων της Bosch έχουν πάχος 28,3 mm  και αποτελείται από δύο μισά, μεταξύ των οποίων υπάρχουν μαξιλαράκια που βελτιώνουν την ψύξη του συστήματος, παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των μαξιλαριών και παρέχουν ένα βέλτιστο καθεστώς θερμοκρασίας

Κατά τη διάρκεια της κίνησης, η ροή του αέρα φτάνει στην πρόσοψη του δίσκου, όπου περνάει μέσα από τις πολλές οπές στο εσωτερικό του, ψύχοντας τον δίσκο. Στη συνέχεια, ο αέρας συμπιέζεται πάνω στο μαξιλάρι και στα γύρω μεταλλικά μέρη.

Μπορείτε να καταλάβετε αν τα φρένα σας δεν λειτουργούν σωστά από διάφορα σημάδια. Αυτά είναι τα τριξίματα και οι τριγμοί, η αναπήδηση του τιμονιού και του πεντάλ του φρένου, το ανομοιόμορφο φρενάρισμα. Αυτά τα φαινόμενα σημαίνουν ότι ο ιδιοκτήτης έκανε λάθος κατά την επιλογή του δίσκου ή ότι το εξάρτημα έχει φθαρεί πολύ.