Η νέα εποχή των e-shops
14 days ago
6

Σήμερα που το e-shopping σηματοδοτεί την αναθεώρηση της αγοράς και η κατανάλωση μεταμορφώνεται σε διασκέδαση, το πέρασμα στο διαδικτυακό εμπόριο είναι μονόδρομος. Εφτά συνεργάτες του Skroutz αφηγούνται τις προσωπικές τους ιστορίες επιτυχίας.

Sponsored Content

Στη digital εποχή, η φράση «βόλτα στα μαγαζιά για ψώνια» περιγράφει μια νέα πρακτική που γίνεται όλο το εικοσιτετράωρο από όπου κι αν βρισκόμαστε. Το e-shopping δεν σταματάει ποτέ, είναι η νέα συνήθεια, μια ευκαιρία για διασκέδαση, ένα ακόμη παράθυρο σε έναν τεράστιο κόσμο αγορών.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο μπήκε στην καθημερινότητά μας, ιδιαίτερα μετά την πανδημία. Η αναγκαιότητα μετατράπηκε σε ευκολία και ταχύτητα, ο τρόπος που πραγματοποιούσαμε τις αγορές μας μέχρι σήμερα έχει αλλάξει σε παγκόσμιο και τοπικό επίπεδο, και η διαδικασία απόκτησης οτιδήποτε επιθυμούμε γίνεται με μερικά κλικ.

Ρούχα παπούτσια, αξεσουάρ, βιβλία, λάπτοπ, αθλητικά είδη, τρόφιμα και δεκάδες ακόμη είδη σε μεγάλη ποικιλία βρίσκονται στην πόρτα μας χωρίς να χρειαστεί καν να βγούμε από το σπίτι.

Οι επιχειρηματίες κάθε είδους συνειδητοποιούν μέρα τη μέρα πως μπορούν να έχουν «μαγαζί γωνία» χωρίς να ρισκάρουν. Μάλιστα, δεν χρειάζεται καν να έχουν δικό τους e-shop αφού το Skroutz, η μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα, δίνει τη δυνατότητα σε κάθε εμπορική επιχείρηση μία σύγχρονη, άμεση και αποτελεσματική λύση για ενίσχυση των πωλήσεων μέσα από ένα ολοκληρωμένο και ασφαλές ηλεκτρονικό κανάλι το οποίο επισκέπτονται εκατομμύρια μοναδικοί επισκέπτες.

Το σημαντικό είναι ότι η πλατφόρμα αναδεικνύεται σε στρατηγικό εταίρο για τις εμπορικές επιχειρήσεις, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα online πωλήσεων σε κάθε κατάστημα λιανικής χωρίς να απαιτείται λειτουργία e-shop, τεχνική υποδομή και επιπλέον κόστος. Είναι πολλοί οι επαγγελματίες που είδαν τις δυνατότητές τους να μεγιστοποιούνται χωρίς προσπάθεια και αφηγούνται πρόθυμα τις δικές τους ιστορίες επιτυχίας μέσα από την εμπειρία τους.

6A9A3786_ok-1

Ακης Παινεσάκης, Χανιά – ITALIAN FACTORY OUTLET
Η σχέση του Ακη Παινεσάκη με την Ιταλία ξεκίνησε πριν 30 περίπου χρόνια στο Τορίνο, όπου βρέθηκε ως γιατρός. Η αγάπη του όμως για την επιχειρηματικότητα και τη μόδα τον οδήγησε πίσω στην πατρίδα του την Κρήτη όπου άνοιξε το πρώτο του κατάστημα ρούχων.

Σήμερα, η επιχείρησή του μετρά 6 καταστήματα στο νομό Χανίων και 1 κατάστημα στο Τορίνο ενώ δραστηριοποιείται στον τομέα της χονδρικής, στέλνοντας τα εμπορεύματά του σε όλα τα μεγάλα κέντρα μόδας του κόσμου.

Με την έναρξη της πανδημίας, τα καταστήματα έμειναν κλειστά και τα εμπορεύματα στις αποθήκες του. Τότε, αποφάσισε να γίνει partner του Skroutz και η επιχείρησή του βρέθηκε από το μηδέν στην κορυφή.

«Παίρναμε τηλέφωνο τη μεταφορική και τους λέγαμε “ελάτε γιατί γίνεται χαμός”. Έρχονταν, έρχονταν, έρχονταν, και κάποια στιγμή μας λένε “παιδιά, ελάτε εσείς γιατί δεν γίνεται να ερχόμαστε τόσες φορές” » λέει γελώντας ο Ακης. Πλέον, ως ένας επιτυχημένος partner του Skroutz, ετοιμάζει τα επόμενα επιχειρηματικά του βήματα, τόσο στο online εμπόριο, όσο και με την είσοδό του σε νέες αγορές του εξωτερικού.

6A9A4359_ok

Ειρήνη Κωνσταντίνου, Ανδρος – ΛΑΣΙΑ
Η Ειρήνη και Ελίνα είναι δύο αδελφές που κατάφεραν να κρατήσουν ζωντανή την οικογενειακή παράδοση βιβλίων, παιχνιδιών και ειδών δώρου και να εξελίξουν τα καταστήματά τους σε μία από τις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις του νησιού. Οταν η πανδημία μπήκε στη ζωή μας η οικογένεια Κωνσταντίνου βρέθηκε σε επιχειρηματικό αδιέξοδο. Η Ειρήνη αποφάσισε ότι πρέπει να κάνει κάτι άμεσα και μπήκε στην πλατφόρμα του Skroutz.

«Η πρώτη μου σκέψη, όταν μπήκα μέσα στο Skroutz, είναι ότι επειδή δεν υπήρχε δικό μου e-shop, ότι θα ήταν και πολύ δύσκολο να το οργανώσω το όλο σύστημα. Αλλά η πλατφόρμα του Skroutz είναι τόσο εύκολη για τον έμπορο. Μέσα σε λίγες μέρες είναι πάρα πολύ εύκολο να το μάθει ο οποιοσδήποτε», αναφέρει η Ειρήνη για το ξεκίνημά της.

«Μπορέσαμε να γίνουμε από μια μικρή εποχιακή επιχείρηση, μια μόνιμη επιχείρηση που να λειτουργεί όλο τον χρόνο».

6A9A7251_ok

Σπύρος Ράπτης, Αθήνα – QAVAR
Ο Σπύρος Ράπτης το 2017 ξεκίνησε με μια αποθήκη χονδρικής πώλησης ποτών κι ένα βανάκι. 6 μήνες μετά, άνοιξε και την QAVAR. Ένα μικρό κατάστημα λιανικής, στα δυτικά προάστια, με εξειδίκευση στα σπάνια και εκλεκτά ποτά.

Οταν ξεκίνησε το δεύτερο lockdown ο τζίρος της επιχείρησής του έπεσε στο μηδέν. Τότε, του ήρθε και η ιδέα να δοκιμάσει να πουλήσει τα προϊόντα του online μέσω του Skroutz.

«Ηταν σαν να μπήκαμε στη Google της Ελλάδας», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Σπύρος. «Μας παίρνανε τηλέφωνο από όλη την Ελλάδα και την Αθήνα, και από χονδρική και από λιανική, και μας ρωτούσαν για τα ποτά μας»  συμπληρώνει.
Μπαίνοντας στο marketplace του Skroutz, όχι μόνο αύξησε κατακόρυφα τις πωλήσεις του, αλλά είχε την ευκαιρία να μελετήσει τον ανταγωνισμό και να ανακαλύψει τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Σήμερα, με 3.500 ενεργά προϊόντα στο skroutz.gr, συνεχίζει να ονειρεύεται ένα ακόμα πιο δυνατό μέλλον για την επιχείρησή του.

6A9A7749_ok

Αγγελος Τσαρουχάς, Αθήνα – MG Plus
Το εμπόριο είναι παράδοση στην οικογένεια Τσαρουχά. Ο ίδιος μαζί με τα αδέλφια τους άνοιξαν το 1989 το δικό τους κατάστημα λιανικής με επώνυμα νεανικά ρούχα, στον πιο πολυσύχναστο και τουριστικό δρόμο της Αθήνας, στην οδό Ηφαίστου. Το 2000 άνοιξαν το δεύτερο κατάστημα MG Plus στην ίδια περιοχή και δημιούργησαν ένα τεράστιο πελατολόγιο και μια πολύ καλή σχέση εμπιστοσύνης με τον κόσμο.

Την εποχή που ξεκίνησε η πανδημία, η εμπορική δραστηριότητα, αλλά και οι εντός & εκτός μετακινήσεις της χώρας σταμάτησαν, με αποτέλεσμα τα δύο καταστήματά τους να μείνουν ερμητικά κλειστά.

«Η covid19 έφερε την αλλαγή. Τότε καταλάβαμε το πόσα μπορεί να σου προσφέρει μια διαδικτυακή παρουσία. Ηταν η στιγμή που αρχίσαμε να παίρνουμε το online πιο σοβαρά. Ολα έγιναν σε χρόνο ρεκόρ. Μας βοήθησαν πολύ και οι άνθρωποι του Skroutz», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Άγγελος. «Εμείς δεν κάναμε σχεδόν τίποτα. Αποδοχή παραγγελίας, εκτύπωση voucher, πακετάρισμα. Ερχόταν η μεταφορική, τα δίναμε και τελειώναμε εκεί. Ηταν πάρα πολύ εύκολο για εμάς. Από τότε που μπήκαμε στο Skroutz δεν σταματάνε να χτυπάνε τα τηλέφωνα. Ηταν σαν διαφήμιση για εμάς. Έβλεπαν τα προϊόντα μας στο Skroutz και έρχονταν και στα φυσικά μας καταστήματα για αγορές».

6A9A7871_ok

Νίκος Σεραφιάδης, Αθήνα – Stratigos
Η επιχείρηση του Νίκου και του Θοδωρή αριθμεί 3 πετυχημένα καταστήματα casual ένδυσης και υπόδησης, που λατρεύονται από τους νέους. Οταν ξεκίνησε το πρώτο lockdown λόγω της πανδημίας, τα αδέρφια από 3 καταστήματα, βρέθηκαν με 0.

«Η πρώτη φορά που προσπαθήσαμε να πουλήσουμε online ήταν το 2013 με δικό μας e-shop. Αλλά για εμάς δεν λειτούργησε ποτέ. Το ανεβάσαμε και το κατεβάσαμε 2 φορές γιατί δεν μπορούσαμε να παρακολουθήσουμε τα εμπορεύματά μας», λέει ο Νίκος. «Το Skroutz μάς έλυσε τα χέρια πάνω σ΄ αυτό το κομμάτι. Επιτέλους, μπορούσαμε πολύ εύκολα να ανεβάσουμε τα προϊόντα μας online και να παρακολουθούμε την πορεία τους».

Στην αρχή, ξεκίνησαν στο Skroutz, ανεβάζοντας μόνο 100 προϊόντα. Βλέποντας τη μεγάλη επιτυχία τους, σταδιακά πρόσθεταν περισσότερα και περισσότερα. Σήμερα, έχουν διαθέσιμα για online αγορά μέσω Skroutz πάνω από 2.000 προϊόντα, ενώ οι συνολικές τους πωλήσεις, από τον Ιανουάριο μέχρι και σήμερα, ξεπερνούν τις αρκετές χιλιάδες. Οπως μας αναφέρει ο Νίκος, «Για εμάς το Skroutz είναι το τέταρτό μας κατάστημα»!

6A9A8142_ok

Αλέξανδρος Δασκαλάκης, Αθήνα – Bio Nutritionist
Ο Αλέξανδρος Δασκαλάκης ήταν πάντα ένας δραστήριος και ανήσυχος επαγγελματίας. Τον Μάρτιο του 2020, εν μέσω lockdown, άνοιξε το πρώτο του κατάστημα με βιολογικά προϊόντα στην Ηλιούπολη. Ένα κατάστημα που ουσιαστικά δεν μπορούσε να ανοίξει τις πόρτες του στο κοινό, καθώς ξεκίνησε τη λειτουργία του την περίοδο που όλα τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά λόγω της πανδημίας. Ο μόνος τρόπος για να έχει πελάτες, ήταν να έχει online πελάτες.

Μέσα σε λίγες μέρες, όλα τα προϊόντα του καταστήματος του Αλέξανδρου ήταν διαθέσιμα για online αγορά στο Skroutz. Οι πωλήσεις του μέσω του Skroutz ήταν το μοναδικό έσοδο για την επιχείρησή του, μέχρι το άνοιγμα της εμπορικής δραστηριότητας.

«Το Skroutz δίνει μια μεγάλη δύναμη στους εμπόρους. Πολύ γρήγορα και εύκολα να πουλούν οτιδήποτε», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Αλέξανδρος. Σήμερα, το Skroutz συνεχίζει να αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι του συνολικού τζίρου των πωλήσεών του, ενώ του έδωσε την ευκαιρία να προσεγγίσει πελάτες που ενδιαφέρονται για τα βιολογικά προϊόντα, εκτός της περιοχής του.

6A9A0236_ok

Ηλίας Ευθυμιάδης, Ναύπακτος – Free Sports
Το 2008, και μετά από 20 χρόνια επαγγελματικής πορείας ως πωλητής χονδρικής και διευθυντής πωλήσεων σε μεγάλες αθλητικές εταιρείες, ο Ηλίας Ευθυμιάδης αποφάσισε μαζί με τη σύζυγό του Ντορίνα να αφήσουν την Αθήνα και να κάνουν μια καινούργια αρχή στην επαρχία. Από την αρχή ήξεραν ότι οι online πωλήσεις ήταν το μέλλον του εμπορίου. Ομως δεν το τόλμησαν ποτέ, καθώς φοβήθηκαν ότι δεν είχαν αρκετές γνώσεις να το υποστηρίξουν.

Οταν η πανδημία χτύπησε, το Skroutz ήταν ο πιο εύκολος τρόπος να συνεχίσουν τη λειτουργία της επιχείρησής τους εν μέσω lockdown. Από τον Νοέμβριο του 2020, που ξεκίνησαν να πουλούν online τα προϊόντα του καταστήματός τους μέσω του Skroutz, ο Ηλίας και η Ντορίνα κατάφεραν να μεγαλώσουν το πελατολόγιό τους και να κερδίσουν έδαφος απέναντι στον ισχυρό ανταγωνισμό του κλάδου των αθλητικών.

«Σήμερα ένα κατάστημα είναι αναλφάβητο εάν δεν έχει ηλεκτρονικές πωλήσεις. Στεναχωριέμαι που δεν το έκανα νωρίτερα» λέει ο Ηλίας.