Πάλι εκτός η Ελλάδα από επένδυση μαμούθ… του Τάκη Τρακουσέλλη
1 month, 7 days ago
6

Η Volvo λοιπόν σχεδιάζει την κατασκευή του καινούργιου εργοστασίου της στη Ευρώπη επιλέγοντας την Σλοβακία. Μέχρι σήμερα,  η Σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία έχει δύο εγκαταστάσεις παραγωγής των μοντέλων της στη Γηραιά Ήπειρο. Η πρώτη βρίσκεται στην πόλη Torslanda (Σουηδία), στην παραδοσιακή της έδρα της, και η δεύτερη στη Γάνδη (Βέλγιο). Το τρίτο εργοστάσιο πρόκειται να συμβάλλει ουσιαστικά στο επιχειρηματικό σχέδιο των στελεχών της να έχει μηδενικό αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα ως το 2040.

Η Ελλάδα;
Όπως έχει συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις, όπως πρόσφατα και της Stellantis που επέλεξε την Σερβία, οι διαπραγματεύσεις των Σουηδών με τις χώρες που θα ήθελε να εγκαταστήσει μία μονάδα παραγωγής, έχουν ξεκινήσει καιρό τώρα.

Στην περίπτωση της Volvo ξεκίνησαν το 2018. Τότε η Κυβέρνηση της χώρας μας δεν έδειξε κανένα ενδιαφέρον για οποιαδήποτε τέτοια επένδυση, με τη λογική «δεν ήρθαν ποτέ σε εμάς». Μόνο που σε αυτές τις περιπτώσεις οι ενδιαφερόμενες χώρες χτυπάνε την πόρτα των επενδυτών, όπως έκαναν οι Κυβερνήσεις της Σερβίας και της Σλοβακίας…

Η απόφαση της Volvo για την κατασκευή του νέου εργοστασίου στη Σλοβακία ελήφθη για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος, έχει να κάνει με τη γεωγραφική θέση που έχει η χώρα στην Ευρώπη, η οποία είναι τέτοια που σχηματίζει «ένα τρίγωνο το οποίο εμπερικλείει τα ευρωπαϊκά κράτη με τις περισσότερες πωλήσεις των μοντέλων μας», όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος της Volvo.

Ο δεύτερος αφορά στα κίνητρα και τις διευκολύνσεις που παρείχε η κυβέρνησή της για να προσελκύσει την επένδυση στο έδαφός της. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η κυβέρνηση συμφώνησε να πουλήσει στη Volvo μια έκταση 330 εκταρίων για να ανεγερθεί το εργοστάσιο και να δώσει στην εταιρεία 267 εκατομμύρια ευρώ ως άμεση οικονομική παροχή.

 

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, αυτό πρόκειται να δημιουργηθεί στην πόλη Kosice η οποία βρίσκεται νοτιοανατολικά της χώρας και οι εργασίες θα ξεκινήσουν εντός της επόμενης χρονιάς και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2026.

Η επένδυση για τη δημιουργία του υπολογίζεται στα περίπου 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ και όταν ολοκληρωθούν οι εγκαταστάσεις του η ετήσια παραγωγική δυνατότητά του θα φτάνει τα 250.000 οχήματα. Συνολικά, θα προσληφθούν περίπου 5.000 εργαζόμενοι.

Προς το παρόν, η Volvo δεν ανακοινώνει ποια μοντέλα της θα κατασκευάζονται σε αυτό. Πάντως, βάσει των εκτιμήσεων όπως και του χρόνου στον οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο να ξεκινήσει τη λειτουργία του, εκεί πιθανόν να παράγονται τόσο το καινούργιο XC60 (η παρουσίαση του οποίου έχει προγραμματιστεί για το 2025), όσο και το νέο μοντέλο XC20 που αναμένεται το 2024.

newsauto.gr