Πώς να αλλάξετε μόνοι σας το λάδι και το φίλτρο του κινητήρα
2 years, 5 months ago
6

Κατά κανόνα κάθε αυτοκινητιστής γνωρίζει ότι ο κινητήρας του αυτοκινήτου περιέχει λάδι κινητήρα, το οποίο είναι απαραίτητο για τη λίπανση των τριβόμενων μερών. Ωστόσο, δεν κατανοούν όλοι ποιες άλλες σημαντικές εργασίες εκτελεί το λάδι εκτός από τη λίπανση. Επίσης, πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων δυσκολεύονται να απαντήσουν γιατί πρέπει να αλλάζουν το λάδι στον κινητήρα αυστηρά σύμφωνα με τους κανονισμούς ή και νωρίτερα.

Το λάδι παρέχει λίπανση σε όλα τα κινούμενα μέρη του κινητήρα, καλύπτοντάς τα με ένα προστατευτικό φιλμ που μειώνει τη φθορά και την τριβή, ώστε να μεταφέρεται περισσότερη ενέργεια στους τροχούς. Προστατεύει επίσης τα μέρη του κινητήρα από τη βρωμιά, τις βλαβερές εναποθέσεις και τη διάβρωση.

Πρώτα απ’ όλα, κάθε λιπαντικό κινητήρα αποτελείται από μια βασική βάση λαδιού και μια δέσμη ειδικών πρόσθετων που προστίθενται σε αυτή τη βάση. Τα πρόσθετα είναι υπεύθυνα για τη σταθερότητα της μεμβράνης λαδιού και το ιξώδες του λαδιού και τον καθαρισμό των μερών του κινητήρα.  Χάρη σε αυτά τα πρόσθετα το λιπαντικό υγρό αποκτά πολλές μοναδικές ιδιότητες και χαρακτηριστικά.

Το φίλτρο λαδιού είναι μέρος του συστήματος λίπανσης του κινητήρα, η κύρια αποστολή του είναι να καθαρίζει το λάδι που εισέρχεται στην αντλία από στερεά σωματίδια και ιζήματα που συσσωρεύονται στο κάρτερ του στροφαλοθάλαμου.

Στα σύγχρονα οχήματα χρησιμοποιούνται διάφορα σχέδια φίλτρων: πλήρους ροής, μερικής ροής και συνδυασμένα. Κάθε ένα έχει τη δική του ειδική εφαρμογή και διάρκεια ζωής.

Κατά τη λειτουργία του συστήματος λίπανσης, το λάδι διέρχεται κυκλικά από τις κύριες μονάδες και τους μηχανισμούς του κινητήρα, ξεπλένοντας την αιθάλη, τις εναποθέσεις άνθρακα και άλλα προϊόντα φθοράς των εξαρτημάτων. Οι αφαιρούμενοι ρύποι, μαζί με την περίσσεια λαδιού, πέφτουν σε ένα κάρτερ (σε συστήματα με υγρό στροφαλοθάλαμο) ή σε μια ειδική δεξαμενή (σε κατασκευές με ξηρό στροφαλοθάλαμο). Για να είναι δυνατή η χρήση αυτού του λαδιού σε επόμενους κύκλους, είναι πολύ σημαντικό να αποτραπεί η επαναφορά των αποβλήτων στο σύστημα.

Ο προσδιορισμός του σημείου στο σύστημα όπου βρίσκεται το φίλτρο λαδιού δεν είναι δύσκολος. Συνήθως βρίσκεται στο κάτω μέρος του περιβλήματος του κινητήρα, ώστε να μπορεί να αντικατασταθεί εύκολα. Εξωτερικά, πρόκειται για ένα κυλινδρικό περίβλημα με σπείρωμα (μαύρο, μπλε, λευκό ή πράσινο) με ένα στοιχείο φίλτρου στο εσωτερικό του.

ΔΙΆΣΤΗΜΑ ΑΛΛΑΓΉΣ ΛΑΔΙΟΎ ΚΙΝΗΤΉΡΑ

Η αλλαγή λαδιού κινητήρα πρέπει να πραγματοποιείται εντός των διαστημάτων που συνιστά ο κατασκευαστής του οχήματος. Τα διαστήματα μεταξύ των αλλαγών λαδιού σέρβις στον κινητήρα ενός αυτοκινήτου εκφράζονται συνήθως σε χιλιόμετρα χιλιομέτρων, μερικές φορές παράλληλα με αυτές τις τιμές υπάρχει και ένα χρονικό πλαίσιο (για παράδειγμα: 15000 χιλιόμετρα ή 12 μήνες). Η μέση διάρκεια των διαστημάτων που συνιστώνται για τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι περίπου 10000 – 15000 χιλιόμετρα χιλιομέτρων (μέγιστο – 20000 χιλιόμετρα).

Η συνεχής εργασία της μονάδας ισχύος στις μέγιστες επιτρεπόμενες λειτουργίες, υπό την επίδραση πολλών αρνητικών παραγόντων, απαιτεί την αλλαγή λαδιού κινητήρα πολύ πιο συχνά (το διάστημα μειώνεται στο μισό).

Τα προϊόντα φθοράς συσσωρεύονται σταδιακά στο λάδι, σωματίδια υπολειμμάτων μπορεί επίσης να εισέλθουν στο σύστημα λίπανσης από το εξωτερικό. Όλο και περισσότερη βρωμιά συγκεντρώνεται στο στοιχείο του φίλτρου, φράζοντας τους πόρους του και δυσχεραίνοντας την άντληση λαδιού μέσω αυτού. Η πίεση στο σύστημα αυξάνεται και κάποια στιγμή ανοίγει η βαλβίδα παράκαμψης, επιτρέποντας την είσοδο ανεπεξέργαστου λιπαντικού στη γραμμή. Το βρώμικο γράσο, βέβαια, δεν είναι τόσο τρομερό για τον κινητήρα, όσο η ανεπάρκειά του, ωστόσο η βρωμιά επιταχύνει τη φθορά των εξαρτημάτων. Για να αποφύγετε αυτή την κατάσταση, είναι απαραίτητο να αντικαταστήσετε εγκαίρως το φίλτρο. Είναι αναλώσιμο. Μην προσπαθήσετε να αποσυναρμολογήσετε, να επισκευάσετε ή να πλύνετε αυτό το εξάρτημα.

Πώς να αλλάξετε μόνοι σας το λάδι και το φίλτρο του κινητήρα

Το λάδι κινητήρα γερνάει, λερώνεται, χάνει το ιξώδες του, γεγονός που οδηγεί σε πρόωρη φθορά του κινητήρα. Για τον καθαρισμό του από ξένες ουσίες, σωματίδια από συντρίμμια, μεταλλικά κομμάτια, το εργοστάσιο παρέχει ένα στοιχείο φίλτρου – το φίλτρο. Όσο μεγαλύτερα είναι τα χιλιόμετρα και όσο παλαιότερος είναι ο κινητήρας, τόσο πιο συχνά πρέπει να αντικαθίσταται το φίλτρο. Όταν το φίλτρο φράξει, η βαλβίδα παράκαμψης ανοίγει και το ανεπεξέργαστο λάδι κυκλοφορεί ελεύθερα στον κινητήρα. Οι μη έγκαιρες αλλαγές λαδιού οδηγούν σε πρόωρη επισκευή ή αντικατάσταση του κινητήρα.

Στις ανεπτυγμένες χώρες, όπου η ποιότητα του καυσίμου είναι υψηλή, το καλό συνθετικό λάδι μπορεί να αλλαχθεί έως και 20 χιλιάδες χιλιόμετρα, το υδρογονοσυνθετικό ή το ημισυνθετικό λάδι είναι καλό έως και 15 χιλιάδες χιλιόμετρα, το ορυκτέλαιο μπορεί να λειτουργήσει έως και 10 χιλιάδες χιλιόμετρα. Και οι δείκτες αυτοί είναι πραγματικοί ακόμη και στην περίπτωση σοβαρών συνθηκών λειτουργίας.

Μπορείτε να αλλάξετε το λάδι στο αυτοκίνητο χωρίς τη βοήθεια εξειδικευμένου μηχανικού:

  1. Φορέστε γάντια.

2 Ζεστάνετε τον κινητήρα για να στραγγίξετε γρήγορα το λάδι του κινητήρα – το ζεστό λάδι είναι πιο ρευστό από το κρύο λάδι και θα απομακρύνει καλύτερα τη λάσπη και τα ιζήματα από τον κινητήρα.

3 Για να εξασφαλίσετε την ελεύθερη πρόσβαση στο δοχείο λαδιού και το φίλτρο λαδιού, ανασηκώστε το αυτοκίνητο με έναν γρύλο και τοποθετήστε το στις βάσεις του γρύλου.

4 Αφαιρέστε την τάπα πλήρωσης λαδιού.

5 Χαλαρώστε την τάπα αποστράγγισης με ένα κλειδί.

6 Τοποθετήστε ένα δοχείο αποστράγγισης κάτω από την τάπα αποστράγγισης και ξεβιδώστε την εντελώς.

7 Περιμένετε να στραγγίξει το λάδι του κινητήρα.

8 Καθαρίστε την τάπα αποστράγγισης,

  1. 9. Μετακινήστε το δοχείο κάτω από το φίλτρο λαδιού.
  2. 10. Ξεβιδώστε το φίλτρο. Εάν είναι απαραίτητο, χρησιμοποιήστε ένα ειδικό εργαλείο, ένα κλειδί ιμάντα, για να αφαιρέσετε το φίλτρο λαδιού.
  3. Πάρτε το νέο φίλτρο και λιπάνετε τον δακτύλιο με καθαρό λάδι.
  4. Βιδώστε το φίλτρο με το χέρι.
  5. Τοποθετήστε το προστατευτικό του κινητήρα από κάτω.
  6. Γεμίστε το λάδι κινητήρα από το άνοιγμα πλήρωσης μέχρι το κάτω σημάδι της ράβδου μέτρησης και, στη συνέχεια, προσθέστε περίπου 1 ακόμη λίτρο μέχρι το πάνω σημάδι
  7. Βάλτε τον κινητήρα σε λειτουργία και αφήστε τον να λειτουργήσει για λίγα λεπτά
  8. Ελέγξτε για πιθανές διαρροές λαδιού μέσω της τάπας αποστράγγισης λαδιού και του φίλτρου λαδιού τοποθετώντας χαρτόνι ή χαρτί κάτω από τον κινητήρα.

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η συνήθης αντικατάσταση του λαδιού του κινητήρα πρέπει να συνοδεύεται από την υποχρεωτική αντικατάσταση του φίλτρου λαδιού. Η χρήση μόνο λιπαντικών υψηλής ποιότητας και η τήρηση των καθορισμένων διαστημάτων σέρβις διασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία του κινητήρα για πολλά χρόνια.

Πηγή πληροφοριών:

Πώς να αλλάξετε το φίλτρο λαδιού – antallaktikaexpert.gr

Πώς να αλλάξετε λάδι κινητήρα – autotriti.gr