Στάθης Λιβαθινός: Αποχωρεί από την δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου – Αύριο η επίσημη παραίτησή του
1 month, 18 days ago
6

Παρά τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν δεν γεφυρώθηκε το χάσμα που είχε δημιουγηθεί ανάμεσα στον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Στάθη Λιβαθινό,  και κάποιους σπουδαστές της δραματικής σχολής της πρώτης θεατρικής σκηνής της χώρας οι οποίοι εξέφρασαν παράπονα για την συμπεριφορά του κατά την διάρκεια των μαθημάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr οι σπουδαστές που έκαναν τις μεμονωμένες καταγγελίες περί αυταρχικής συμπεριφοράς του καθηγητή τους επιμένουν να αποχωρήσει από τη σχολή με αποτέλεσμα να περιμένουμε πλέον, μέσα στις επόμενες ώρες από τον ίδιο, την επίσημη ανακοίνωση της παραίτησής του.

Το θέμα Λιβαθινού «έσκασε» στη σκιά των συγκλονιστικών αποκαλύψεων σχετικά με τον μέχρι πρότινος καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρη Λιγνάδη. Μετά από μια πρώτη επιστολή συμπαράστασης των σπουδαστών της δραματικής σχολής του θεάτρου σε όλα θύματα βίας οποιαδήποτε μορφής και της γενικής καταγγελίας ότι και κάποιοι από τους ίδιους έχουν δεχτεί ανάλογες συμπεριφορές, άνοιξε ένας ευρύς διάλογος με στόχο την επίλυση των προβλημάτων που πιθανόν να υπάρχουν στους κόλπους της σχολής. Τα αποτελέσματα αυτού του διαλόγου συνοψίστηκαν στην κοινή ανακοίνωση σπουδαστών – καθηγητών που δημοσιεύθηκε στις 13 Φεβρουαρίπου.

«Οι σπουδαστές αναφέρθηκαν σε μεμονωμένα περιστατικά που αφορούσαν πρακτικές διδασκαλίας, όπου παρατηρήθηκε αυταρχική συμπεριφορά και, κατά τα λεγόμενα των σπουδαστών, χρησιμοποιήθηκαν μειωτικά, απαξιωτικά και ομοφοβικά σχόλια τα οποία τραυμάτιζαν την αξιοπρέπειά τους και δημιουργούσαν ένα κλίμα διακρίσεων και φόβου. Τα παράπονα αυτά εκφράστηκαν ανοιχτά, ενώπιον του συνόλου διδασκόντων και σπουδαστών.

Η Σχολή έχει προχωρήσει ήδη στη διερεύνηση των περιστατικών που αναφέρθηκαν, ώστε να επιλυθούν τα ζητήματα» αναφερόταν μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση ενώ γινόταν παράλληλα λόγος και για «αποκατάσταση του τραυματισμένου κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων».

Όπως προκύπτει από τις εξελίξεις κάποιες από τις καταγγελίες για αυταρχική συμπεριφορά σχετίζονταν με το πρόσωπο του Στάθη Λιβαθινού ο οποίος έχει υπηρετήσεις επί σειρά ετών το Εθνικό Θέατρο τόσο ως ηθοποιός – σκηνοθέτης όσο και ως καλλιτεχνικός διευθυντής του και δάσκαλος της δραματικής του σχολής.

Από την επικοινωνία που είχε το μεσημέρι το protothema.gr με τον κ. Λιθαβινό, ο οποίος αρνήθηκε τα περί παραίτησής του, τουλάχιστον μέχρι εκείνη τη στιγμή, όπως με νόημα υπογράμμισε, διαφαινόταν η επιθυμία του να λύσει μέσω του διαλόγου τις όποιες ενστάσεις είχαν προκύψει και να συνεχίσει την εκπαιδευτική του δράση η οποία, όπως πολλές φορές έχει εξομολογηθεί, αποτελεί για εκείνον έργο ζωής. Η αποκλιμάκωση της έντασης παρόλα αυτά δεν επιτεύχθει με αποτέλεσμα η παραίτηση να αποτελεί πλέον τη μοναδική επιλογή.

Ποιος είναι ο Στάθης Λιβαθινός

Απόφοιτος της δραματικής σχολής του Πέλου Κατσέλη και με πλούσιες σπουδές υποκριτικής και σκηνοθεσίας στη Μόσχα, ο Στάθης Λιβαθινός έκανε τα πρώτα του επαγγελματικά βήματα ως ηθοποιός στο Ελληνικό Θέατρο του Μάνου Κατράκη. Παρόλα αυτά έγινε πολύ σύντομα αισθητή η ιδιαίυερη κλίση του στην σκηνοθεσία στην οποία και αφοσιώθηκε με τις δουλειές του μάλιστα να αποσπούν πολυάριθμα ελληνικά αλλά και διεθνή βραβεία.

Έχοντας στο ενεργητικό του σημαντικές παραστάσεις, με έργα διαφορετικού ρεπερτορίου, κλασικά αλλά και σύγχρονα, τα οποία παρουσίασε σε Ελλάδα και εξωτερικό, καθιερώθηκε ως ένας από τους κορυφαίους σύγχρονους Έλληνες σκηνοθέτες.

Οι δεσμοί του με το Εθνικό Θέατρο είναι μακροχρόνιοι και ισχυροί. Το 2001 ανέλαβε το τιμόνι της της Πειραματικής του Σκηνής όπου παρέμεινε για έξι ολόκληρα χρόνια επιτελώντας σημαντικό έργο με αποκορύφωμα την ίδρυση της Εργαστηρίου Σκηνοθεσίας Θεάτρου. Το εργαστήριο αυτό αποτέλεσε το φυτώριο της νέας γενιάς Ελλήνων σκηνοθετών.

Παράλληλα, διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου κατά την περίοδο 2015 – 2019 οπότε και παρέδωσε τη σκυτάλη στον Δημήτρη Λιγνάδη, συνεχίζοντας όμως να διδάσκει στην δραματική σχολή.