Σταθμάρχης: «Δεν έδωσα εντολή να μπει το τρένο στη γραμμή καθόδου» – Ποιον «έκαψε» στην απολογία του
1 year, 1 month ago
6

Η εντολή, το «κενό μνήμης» και οι ευθύνες άλλων προσώπων.

Νέες αποκαλύψεις έρχονται στη δημοσιότητα σχετικά με το τι ισχυρίστηκε ο σταθμάρχης Λάρισας κατά τη μαραθώνια απολογία του για τη μοιραία νύχτα του δυστυχήματος στα Τέμπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1, όταν ρωτήθηκε σχετικά με το πώς μπήκε η μοιραία αμαξοστοιχία στην γραμμή καθόδου στο δρομολόγιο προς Θεσσαλονίκη, ο σταθμάρχης που κρίθηκε προφυλακιστέος, ανέφερε: «αυτό που θυμάμαι, είναι πως σίγουρα δεν έδωσα εντολή να ακολουθήσει η αμαξοστοιχία την γραμμή καθόδου για Θεσσαλονίκη».

Στη συνέχεια, όσον αφορά εάν γύρισε τελικά το κλειδί, τόνισε ότι υπάρχει κενό μνήμης για το εάν γύρισε το κλειδί που υπάρχει στην κονσόλα ή όχι.

Ο 59χρονος σταθμάρχης δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα και απάντησε σε πλήθος ερωτήσεων της ανακρίτριας και του εισαγγελέα υποστηρίζοντας ότι ποτέ δεν εγκατέλειψε τη θέση του, ενώ δεν αναγνωρίζει, όπως ανέφερε ο δικηγόρος του, τη φωνή του σε διάφορες ηχογραφημένες συνομιλίες που κυκλοφορούν.

Τον σταθμάρχη της προηγούμενης βάρδιας φέρεται να «έδωσε» ο 59χρονος

Κατά την απολογία του την Κυριακή, υποστήριξε ότι αναλαμβάνει το μερίδιο ευθύνης που του αναλογεί. Είχε να διαχειριστεί μόνος 6 τρένα σε 11 λεπτά. Φέρεται να είπε ότι έχουν σοβαρές ευθύνες και για άλλα πρόσωπα «δείχνοντας» και προς την πλευρά του δεύτερου σταθμάρχη, η βάρδια του οποίου τελείωνε στις 23.00. Στο κάδρο των ευθυνών βάζει και επιτελείς, κάνοντας λόγο για λάθη και παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία.

Όπως φέρεται να δήλωσε στην ανακρίτρια, παρά το γεγονός ότι ο ΟΣΕ, είχε δώσει εντολή ο σταθμάρχης της προηγούμενης βάρδιας να μένει μέχρι τις 23:00, ο κατηγορούμενος είπε ότι παρά τον φόρτο εργασίας λόγω καθυστερήσεων των τρένων, ο συνάδελφός του αποχώρησε πολύ νωρίτερα.

Παράλληλα, όπως μετέδωσε ο ΑΝΤ1, ο σταθμάρχης της προηγούμενης βάρδιας, κλήθηκε από την ανακρίτρια, όπου μεταξύ άλλων υποστήριξε τα εξής: «το ωράριο μου είναι 14:00-22:00, έχουμε βέβαια εντολή όταν υπάρχει φόρτος εργασίας και κίνηση μεγάλη, τότε να καθόμαστε μια ώρα παραπάνω ώστε να γίνεται αρμονικά η μετάβαση στις βάρδιες. Εγώ εκείνο το βράδυ κάθισα μέχρι τις 22:30, έχω υπογράψει στο βιβλίο πρωτόκoλλο παραλαβής ότι έφυγα στις 22:30. Δεν έχω καμία εμπλοκή σε αυτό που συνέβη».

Υπενθυμίζεται ότι με σύμφωνη γνώμη της ανακρίτριας και του εισαγγελέα, ο 59χρονος σταθμάρχης κρίθηκε προφυλακιστέος και βρίσκεται αντιμέτωπος με τη βαριά κατηγορία της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών, αδίκημα που διώκεται, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα, ως κακούργημα και επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη έως ισόβια.

Επίσης, αντιμετωπίζει και κατηγορίες για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή, τόσες, όσοι οι άνθρωποι που χάθηκαν, αλλά και κατηγορίες για σωματικές βλάβες με τον ίδιο ποινικό χαρακτηρισμό, τόσες, όσοι θα είναι τελικά οι τραυματίες που βγήκαν ζωντανοί.