Τα Jumbo για τον τραυματισμό του 6χρονου: «Ουδέποτε καταγράφηκε τέτοιο περιστατικό» – Ενημερώσαμε τον εισαγγελέα, απαντά η οικογένεια
3 months, 8 days ago
6

Με ανακοινώσεις εκατέρωθεν συνεχίζεται το «σίριαλ» που προέκυψε, όταν το protothema.gr έφερε στο φως την υπόθεση μήνυσης των γονέων ενός 6χρονου αγοριού σε βάρος της εταιρείας Jumbo, για τον βαρύ τραυματισμό που υπέστη το παιδάκι τον περασμένο Ιούλιο, όταν θέλησε να πιάσει ένα παιχνίδι και, λόγω ύψους, προσέκρουσε πάνω στα σίδερα κρεμάστρας, τα οποία στερούνταν προστατευτικού καλύμματος.

Ως αποτέλεσμα, τραυματίστηκε βαριά στο αριστερό του μάτι, με αποτέλεσμα να του προκληθεί προσωρινή απώλεια όρασης και να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση.

Οι γονείς κατέθεσαν μήνυση κατά παντός υπευθύνου, ενώ η νομική σύμβουλος της εταιρείας, σε επικοινωνία με το protothema.gr, είπε ότι το συμβάν δεν έχει καταγραφεί. Σύμφωνα, ωστόσο, με την οικογένεια του 6χρονου αγοριού,  επιδόθηκε στις 24/01/2022 στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μοσχάτο εξώδικη όχληση, μέσω της οποίας γνωστοποιήθηκε η υποβολή της μήνυσης εις βάρος των Jumbo.

Η εταιρεία επανήλθε με ανακοίνωσή της στο καταγγελλόμενο συμβάν, απαντώντας σε όσα υποστήριξε η οικογένεια.

Συγκεκριμένα, οι υπεύθυνοι της γνωστής αλυσίδας καταστημάτων παιχνιδιών αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους:

– Η “καταγγελία” εστάλη στις 24/01/2022, επτά μήνες μετά το υποτιθέμενο συμβάν, ενώ ουδεμία προηγούμενη ενημέρωση υπήρξε νωρίτερα είτε στο κατάστημα, είτε στην εταιρεία.

– Διερευνήσαμε άμεσα την “καταγγελία” ως οφείλαμε και διαπιστώσαμε πως το συγκεκριμένο περιστατικό ουδέποτε έχει καταγραφεί. Διαχρονικά, οποιοδήποτε περιστατικό στα καταστήματά μας καταγράφεται και ακολουθεί άμεση ενημέρωση της εταιρείας από τον υπεύθυνο καταστήματος. Στη συνέχεια, αναλαμβάνει η συνεργαζόμενη ασφαλιστική εταιρεία, ώστε να προβεί στις δέουσες ενέργειες, συμπεριλαμβανομένης της άμεσης επίσκεψης πραγματογνώμονα.

– Παρά ταύτα, με τη γνωστοποίηση του περιστατικού προβήκαμε σε άμεση επικοινωνία με τους νομικούς εκπροσώπους των καταγγελλόντων. Δεν δόθηκε, ωστόσο, στον πραγματογνώμονα οποιαδήποτε πρόσβαση στα στοιχεία που σχετίζονται και τεκμηριώνουν την καταγγελία, έστω και εκ των υστέρων.

– Να σημειώσουμε ότι ο εξοπλισμός και τρόπος έκθεσης των εμπορευμάτων αποτελεί πάγια και ενδεδειγμένη πρακτική σε όλο τον κλάδο, στην Ελλάδα και διεθνώς, και είναι αμετάβλητος από συστάσεως της εταιρείας μας, το 1986.

«Ο χρόνος εμφάνισης της “καταγγελίας”, ο τρόπος προσέγγισης, καθώς και η άρνηση πρόσβασης στα στοιχεία που την τεκμηριώνουν, δημιουργούν υποψίες για την ύπαρξη δόλου, ίσως και απάτης. Είναι λυπηρό ότι στην περίεργη αυτή υπόθεση παρασύρονται και εκπρόσωποι του Τύπου που αγνόησαν πληροφορίες που τους παρείχε η εταιρεία. Σε κάθε περίπτωση, διερευνούμε την εν λόγω αναφορά περαιτέρω και επιφυλασσόμαστε να ασκήσουμε κάθε νόμιμο δικαίωμά μας» καταλήγει η ανακοίνωση των Jumbo.

Η απάντηση της οικογένειας του 6χρονου αγοριού

Η οικογένεια του 6χρονου αγοριού απαντάει στην ανακοίνωση της εταιρείας Jumbo, αναφέροντας τα εξής:

– Ο τραυματισμός έλαβε χώρα στις 14.07.2021. Η υποβολή της εγκλήσεως έλαβε χώρα εμπροθέσμως ενώπιον του κ. Εισαγγελέως Πλημμελειοδικών Αθηνών στις 12.10.2021, ήτοι εντός του προβλεπομένου τριμήνου.

Ουδεμία υποχρέωση είχαμε να ενημερώσουμε την εταιρεία, πλην του απολύτως νομίμου θεσμικά οργάνου της Πολιτείας, άλλαις λέξεσιν του κ. Εισαγγελέως, δια της υποβολής εγκλήσεως, όπερ και εγένετο.

Εν συνεχεία, στα πλαίσια εξαντλήσεως κάθε έννοιας καλής πίστης, και προκειμένου να υπάρξει εξωδικαστική επίλυση της διαφοράς, τους γνωστοποιήσαμε στις 24.01.2022 εξωδίκως ότι έχει υποβληθεί κατά παντός υπευθύνου μήνυση για σωματική βλάβη εξ αμελείας, τάσσοντάς τους προθεσμία, προκειμένου να επέλθει εξωδικαστική επίλυση της μεταξύ ημών διαφοράς.

Να διευκρινίσουμε, λοιπόν, στις αιτιάσεις τους -ως εκ περισσού, δεδομένου ότι θέλουμε να πιστεύουμε ότι διαθέτουν έμπειρους νομικούς και θα έπρεπε να το γνωρίζουν- ότι ουδεμία νομική υποχρέωση είχαμε να τους γνωστοποιήσουμε την υποβολή εκ μέρους μας της μηνύσεως. Θα ελάμβαναν γνώση, όταν καλούνταν για παροχή εξηγήσεων στα πλαίσια της προκαταρκτικής εξετάσεως, η οποία είναι κοινό τοις πάσιν ότι καθυστερεί λόγω φόρτου των Εισαγγελικών Αρχών. Το πράξαμε χάριν οικονομίας χρόνου στα πλαίσια της προσπάθειάς μας για εξωδικαστική επίλυση και όχι υπό τη σκιά της «οσμής σκανδάλου και εκβιασμού»!

– Όπως αναφέραμε ανωτέρω, και παρά την επίδοση στις 24.01.2022 του εξωδίκου, μέσω του οποίου λάβατε γνώση του τραυματισμού και της εις βάρος σας ασκηθείσης μηνύσεως, καίτοι είχατε τριήμερη προθεσμία, ουδέποτε επικοινώνησε κάποιος νομικός σας εκπρόσωπος με την εξουσιοδοτημένη νομική μας εκπρόσωπο.

Στον αντίποδα, τη Δευτέρα, 31.01.2022 η δική μας νομικός εκπρόσωπος επικοινώνησε με τα γραφεία σας, με την δικηγόρο σας, όπως και με τον πραγματογνώμονα.

Επειδή, όπως της δηλώσατε, είχατε αδυναμία να λάβετε αντίγραφα από την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αθηνών, παρότι ουχί μόνον στο εξώδικο σας κοινοποιήθηκε ο αριθμός της μηνύσεως, αλλά ακόμη πιο συγκεκριμένα η δικηγόρος μας τη Δευτέρα 31.01.2022 στις 18:56 έστειλε σε φωτογραφία στην νομική σας εκπρόσωπο στην εφαρμογή what’s app το καρτελάκι της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών με το ΑΒΜ (Αριθμός Βιβλίου Μηνύσεων), το οποίο έχει συρραφθεί από τη Γραμματεία της Εισαγγελίας, προκειμένου να κάνει πιο εύκολη αναζήτηση,

Στις 04.07.2022 κατόπιν δικής σας παρακλήσεως εστάλη ώρα 11:40 στο προσωπικό e-mail του πραγματογνώμονα κ. Σ.Σ. και ολόκληρο το κείμενο της μηνύσεως.

Ακολούθως (για να συνεχίσουμε στην αιτίασή σας ότι δεν δόθηκε εκ μέρους μας καμία πρόσβαση), ο πραγματογνώμονας, στις 04.02.2022, πάλι επειδή το νομικό σας τμήμα δεν είχε λάβει αντίγραφα της μηνύσεως -παρότι είχε λάβει γνώση από 24.01.2022 για υποβολή αυτής- και όλων των σχετικών αποδεικτικών στοιχείων, όπως δημόσια έγγραφα από νοσοκομεία, φωτογραφίες κ.λπ., ζήτησε από την πληρεξούσια δικηγόρο μας να του αποστείλει και κάποιες εκ των φωτογραφιών που έχουν κατατεθεί στη μήνυση και τεκμηριώνουν την καταγγελία. Κατόπιν υποδείξεώς του, η δικηγόρος μας 04.02.2022 και ώρα 15:05 του τις απέστειλε στην εφαρμογή viber.

Όπως αντιλαμβάνεστε, scripta manent.

Πόση περισσότερη πρόσβαση στα στοιχεία που σχετίζονται και τεκμηριώνουν την καταγγελία θα μπορούσε να σας δοθεί εκ μέρους μας;

Χρησιμοποιήσαμε όλες τις εφαρμογές, μόνο στο facebook δεν μας ζητήσατε να σας αποστείλουμε στοιχεία, τα οποία έπρεπε εσείς να έχετε μεριμνήσει και να έχετε λάβει αντίγραφά των από την Εισαγγελία.

Αλλά τόσο σας ενδιέφερε ένας τραυματισμός που έλαβε χώρα μέσα σε κατάστημά σας, πολλώ δε μάλλον ενός εξάχρονου παιδιού και μάλιστα σε ένα τόσο ευαίσθητο σημείο, όπως είναι ο οφθαλμός.

Σας απαντάμε με στοιχεία σε όλα.

Θλιβόμαστε ως γονείς που ένας όμιλος όπως εσείς προβαίνετε σε μια κατάπτυστη ανακοίνωση, θλιβόμαστε ως γονείς που απευθύνεστε ως επί το πλείστον σε παιδιά και από 24.01.2022 δεν μας έχει ρωτήσει ούτε ένας άνθρωπος πώς είναι το παιδί μας, θλιβόμαστε ως γονείς που στον βωμό του κέρδους και υπό το άγχος της απώλειας κερδών μας παρουσιάζετε ως εκβιαστές και απατεώνες.

Εν κατακλείδι, επειδή η εταιρεία ουχί μόνον δεν επιδεικνύει την καλή διάθεση που επιδείξαμε εμείς από την αρχή, καλώντας την για εξωδικαστική επίλυση, στον αντίποδα διαστρεβλώνει χωρίς στοιχεία τα πάντα, έσπευσε να δημοσιεύσει μια ανακοίνωση παντελώς ανυπόστατη, ενώ εμείς έχουμε όλα τα στοιχεία να αποδείξουμε το αντίθετο,

Φθάνει δε στο σημείο να μας συκοφαντεί, «για την ύπαρξη δόλου, ίσως και απάτης»,

Καλούμε άμεσα την εταιρεία να ανακαλέσει τους χαρακτηρισμούς περί «οσμής σκανδάλου, εκβιασμού, υποψίες για την ύπαρξη δόλου, απάτης», που συνιστούν χαρακτηρισμούς που εμπίπτουν στην αντικειμενική υπόσταση της αξιόποινης πράξης της συκοφαντικής δυσφημήσεως, άλλως επιφυλλασσόμεθα παντός νομίμου δικαιώματός μας.