Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για την τραγωδία στα Τέμπη, που άφησε πίσω της 57 νεκρούς.
Οσταθμάρχης της Λάρισας φέρεται πως όταν πληροφορήθηκε ακριβώς για την τραγωδία στα Τέμπη με τη σύγκρουση των δύο τρένων, να γύρισε στη σωστή θέση το κλειδί στον πίνακα ελέγχου, που μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν διαγώνια.
Ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου, μίλησε στο Star και δήλωσε πως έγινε «για να το δω εγώ. Αυτός νόμιζε ότι δεν καταγραφόταν. Εγώ το είδα στην ευθεία κατευθείαν».
«Αλλά του είπα: “Εμένα κοροϊδεύεις;” του λέω. Νόμιζε ότι “πήδηξε” το τρένο απέναντι. Από ευθεία δεν “πηδάει” το τρένο απέναντι. Ήταν διαγώνιο από τον προαστιακό ξεχασμένο, από πριν που έλεγε: “Κάνε λίγο πίσω…” αυτές τις συνομιλίες που ακούγονται», είπε χαρακτηριστικά.
«Από ‘κει ήταν γυρισμένο διαγώνιο για τον προαστιακό. Ξέχασε αυτή την τελευταία διαγώνιο να την επαναφέρει στην ευθεία, την επανέφερε μετά ότι ξέρεις τάχα ευθεία και έφυγε το τρένο κανονικά…», πρόσθεσε.
Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ: Δεν είχαν κανένα πρόβλημα τα κλειδιά
Παράλληλα, σύμφωνα με το Star, σε μία από τις συνομιλίες εκείνων των τραγικών λεπτών ακούγεται ο σταθμάρχης να λέει στον ρυθμιστή κυκλοφορίας «έχω πρόβλημα με τα κλειδιά». Κάτι όμως που διαψεύδεται από όσους εργάζονταν εκείνη την ημέρα.
Εργαζόμενοι στον ΟΣΕ που βρίσκονταν στο πόστο τους εκείνη την ημέρα και γνωρίζουν καλά τις λειτουργίες του σταθμού, ανέφεραν πως δεν υπήρχε καμία ανωμαλία με τα κλειδιά, «δεν έπαιζε κανένα κλειδί» όπως είπαν χαρακτηριστικά.
Επιπλέον ότι συμβαίνει με τα κλειδιά αποτυπώνεται στο καταγραφικό. «Προφανώς ο σταθμάρχης ήθελε να καλύψει το λάθος του» ανέφεραν, κατά τις ίδιες πληροφορίες.
Επίσης, σε ερώτηση για το εάν ο κλειδούχος εκείνης της βάρδιας θα μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία, η απάντηση ήταν: «Ο κλειδούχος λειτουργεί μόνο με εντολή του σταθμάρχη και μεταβαίνει στο σημείο να διαπιστώσει αν υπάρχει πρόβλημα μόνο όταν του το πει ο σταθμάρχης».
Έρχονται νέες ποινικές διώξεις
Σημειώνεται ότι μετά τον 59χρονο σταθμάρχη, ακόμη τρία άτομα μπαίνουν στο «μικροσκόπιο» των Αρχών για τα όποια λάθη και παραλείψεις που οδήγησαν στο πολύνεκρο δυστύχημα.
Το δεύτερο άτομο είναι ο εφεδρικός σταθμάρχης που φέρεται να έφυγε από το σταθμαρχείο στις 22.10, ενώ το τρίτο είναι ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που ήταν και υπεύθυνος για την έκδοση των βαρδιών τη μοιραία νύχτα.
Επιπλέον, στο κάδρο θα μπει και η αλλαγή με διορθωτικό των ωρών αναχώρησης σταθμαρχών, στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής που τηρείται στο σταθμαρχείο της Λάρισας. Συγκεκριμένα, άλλαξε η ώρα αναχώρησης των σταθμαρχών που είχαν βάρδια πριν από τον προφυλακισμένο σταθμάρχη.
Και οι τρεις αναμένεται να κληθούν σύντομα να δώσουν εξηγήσεις, καθώς τους έχει ασκηθεί ήδη ποινική δίωξη για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και των σωματικών βλαβών κατά συρροή.
Στις έρευνες θα συμβάλουν και οι δυο Εφέτες Ανακριτές που ορίστηκαν και οι οποίοι θα αναλάβουν από εδώ και πέρα τις ανακρίσεις για την τραγωδία στα Τέμπη. Επίσης η Αρχή για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος θα ελέγξει την περιουσιακή κατάσταση όσων εμπλέκονται σε συμβάσεις της τελευταίας 15ετίας για το σιδηροδρομικό δίκτυο.
real.gr