Απολογείται σήμερα ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος βαρύνεται με κατηγορίες κακουργηματικού χαρακτήρα για την τραγωδία στα Τέμπη.
Οσυνήγορός του Στέφανος Παντζαρτζίδης, σε δηλώσεις του, είπε πως ο πελάτης του «αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί», τονίζοντας παράλληλα πως είναι συντετριμμένος από την τραγωδία. Επίσης, ο συνήγορος του 59χρονου είπε πως αν και είναι νωρίς ακόμη για όλα, «θα πρέπει να μην κοιτάμε μόνο το δέντρο και να χάνουμε το δάσος» σημειώνοντας πως όλα τα υπόλοιπα θα μελετηθούν εφόσον ληφθεί το αντίγραφο της δικογραφίας.
Ολοκληρώθηκε η εξέταση DNA όλων των δειγμάτων που έχει λάβει μέχρι στιγμής η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. από τα θύματα του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών και ακόμα δεν έχουν ταυτοποιηθεί και οι 57 νεκροί, σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση από την εκπρόσωπο του Σώματος, Αστυνόμο Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου.
Όπως ανέφερε η κ. Δημογλίδου έχουν ταυτοποιηθεί από την μέχρι στιγμής εξέταση στα εγκληματολογικά εργαστήρια 54 νεκροί.
Η έρευνα, ωστόσο, δεν έχει σταματήσει καθώς, όπως είπε η κ. Δημογλίδου, αναμένεται η αποστολή νέων δειγμάτων, τα οποία ομοίως θα εξετασθούν στα εγκληματολογικά εργαστήρια.
Την ίδια ώρα αρμόδιοι μιλούν για ανθρώπινο λάθος που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν υπήρχαν ασφαλιστικές δικλείδες στο σύστημα ασφαλείας του δικτύου.
Παράλληλα, ερωτήματα εγείρονται για το κατά πόσο θα έπρεπε τη μοιραία ημέρα του δυστυχήματος στα Τέμπη, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης να βρίσκεται στο πόστο μόνος του έχοντας την αποκλειστική αρμοδιότητα για τα τρένα.
Ο μοιραίος πίνακας του σταθμαρχείου Λάρισας
Παράλληλα, στη δημοσιότητα δόθηκαν φωτογραφίες με τον πίνακα του σταθμαρχείου Λάρισας, όπου δόθηκαν οι εντολές για την πορεία που ακολούθησαν τα δύο τρένα, που συγκρούστηκαν στα Τέμπη.
Οι εικόνες δημοσιεύθηκαν από το larissanet.gr και πρόκειται για τον πίνακα που ο σταθμάρχης του σταθμού είχε το κλειδί διαγώνια, με αποτέλεσμα να πραγματοποιηθεί η τραγωδία.
Δείτε φωτογραφίες:
Την ίδια ώρα, όπως μετέδωσε ο ΑΝΤ1 και το κεντρικό δελτίο με τον Νίκο Χατζηνικολάου, πηγές από το Υπουργείο Υποδομών και τον ΟΣΕ υποστηρίζουν πως η διαδικασία, που ακολουθήθηκε προκειμένου ο 59χρονος κρατούμενος να διοριστεί σταθμάρχης ήταν καθ’ όλα αδιάβλητη και νόμιμη.
Σύμφωνα με τους συναδέλφους του 59χρονου, η εκπαίδευσή του κράτησε περίπου έξι μήνες. Ωστόσο, δεν φαίνεται να είχε κάνει πρακτική επί του πεδίου με κάποιον να τον επιβλέπει. Αυτό, μάλιστα, θα ερευνήσει η Επιτροπή που συστάθηκε για το δυστύχημα.
Σύμφωνα με το Mega, ο σταθμάρχης «ρίχτηκε στα βαθιά» σε έναν επαρχιακό σταθμό, της Καλαμπάκας, από όπου όπως λένε οι συνάδελφοί του, περνάνε δυο τρένα τη μέρα. Η πρώτη του βάρδια ως σταθμάρχης Λάρισας, χωρίς άλλον να τον επιβλέπει, ήταν την Παρασκευή, πριν από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Όπως μετέδωσε ο ΑΝΤ1, υπάρχει ένας βοηθός που είναι συνήθως εκεί από κάποια ώρα το πρωί έως τις 23:00. Ωστόσο, λόγω της καθυστέρησης που υπήρξε το μοιραίο βράδυ της Τρίτης, το τρένο πέρασε μετά τις 23:00, οπότε ο σταθμάρχης έμεινε μόνος του.
Η «άγνωστη» διαδρομή των δύο τρένων
Παράλληλα, στη δημοσιότητα ήρθε βίντεο του Star αναφορικά με την άγνωστη – έως τώρα – διαδρομή του μοιραίου τρένου στα Τέμπη. Το τρένο του θανάτου ανέβηκε κανονικά μέχρι τον Παλαιοφάρσαλο, απ’ όπου εισέρχεται στο αντίθετο ρεύμα με ελεγχόμενο τρόπο και ταξιδεύει μέχρι τη Λάρισα.
Σημειώνεται ότι το τρένο ξαναγύρισε στην άνοδο κι αποβίβασε κόσμο, λίγο πριν τη Λάρισα, σύμφωνα με το Star. Μάλιστα, το τρένο έχει καθαρές γραμμές μπροστά του μέχρι και τη Θεσσαλόνικη, οπότε δεν υπάρχει λόγος να μπει στο αντίθετο ρεύμα.
Υπογραμμίζεται ότι πριν το συμβάν ο σταθμάρχης γύρισε το κλειδί της διασταύρωσης Α118 προκειμένου να αποσύρει τρένο με βλάβη που βρισκόταν στη γραμμή καθόδου, βάζοντάς το στο αντίθετο ρεύμα, ωστόσο ξέχασε να επαναφέρει τις γραμμές στην ορθή λειτουργίας τους, σύμφωνα με πληροφορίες.
real.gr