Χιονοστιβάδα αντιδράσεων για τη Μακεδονία -Η οργή καταγράφεται στα γκάλοπ
5 months, 5 days ago
6

Σε ανοιχτή πληγή εξελίσσεται η υπόθεση των Σκοπίων για την κυβέρνηση, καθώς οι αντιδράσεις παίρνουν την μορφή χιονοστιβάδας και αυτό αποτυπώνεται και στις δημοσκοπήσεις.

Δημοσκοπήσεις που επιβεβαιώνουν τη μεγάλη διαφορά της Νέας Δημοκρατίας έναντι του ΣΥΡΙΖΑ και λόγω της οικονομίας αλλά και λόγω του Μακεδονικού. Ενώ μεγάλο προβληματισμό προκαλεί στο περιβάλλον του κ. Τσίπρα και η πολύ μικρή συσπείρωση των οπαδών του ΣΥΡΙΖΑ, που δεν αυξάνεται παρά το κλίμα πόλωσης που επικρατεί.

Το ταξίδι του πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη ήταν μάλλον μια δυσάρεστη έκπληξη για τον Αλέξη Τσίπρα. Όχι μόνο λόγω των διαδηλωτών έξω από το Βελλίδειο, που ήταν μια αναμενόμενη αντίδραση. Κυρίως γιατί στην σύσκεψη με τους επιχειρηματίες της Βορείου Ελλάδας, αν και είχε προηγηθεί «σκανάρισμα» από την υφυπουργό Μακεδονίας- Θράκης κ. Χατζηγεωργίου- που φρόντισε να εξαιρέσει ορισμένους, αν και είχαν εκδηλώσει την πρόσθεση να παραστούν- ο πρωθυπουργός «τα άκουσε» για τα καλά.

Με τον οινοποιό Βαγγέλη Γεροβασιλείου για παράδειγμα, που είχε και πρόσφατη την εμπειρία της διεθνούς έκθεσης Οίνου στην Γερμανία και του αθέμιτου ανταγωνισμού των Σκοπιανών, που προωθούν το δικό τους «μακεδονικό» κρασί, να εξηγεί με εύγλωττο τρόπο στον Αλέξη Τσίπρα τα προβλήματα που έχουν προκύψει στις εξαγωγές.

Αλλά δεν ήταν μόνο τα παράπονα και η γκρίνια των επιχειρηματιών της Βορείου Ελλάδας, που συμμετείχαν στη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, που αποτυπώνουν το κλίμα στην περιφέρεια.

Ήταν και η αντιπαράθεση μέσω των ερτζιανών- και με μια φρασεολογία που θύμιζε κόντρες σε τηλεοπτικό πάνελ πρωινάδικου- της υφυπουργού Μακεδονίας Θράκης με τον πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Μιχάλη Ζορπίδη. Η απόφαση του επιμελητηρίου να μην συμμετάσχει στο ταξίδι του Πρωθυπουργού στη «Βόρεια Μακεδονία», επειδή χρησιμοποιεί ένα όνομα που δεν της ανήκει, αποσταθεροποίησε τα σχέδια του επιτελείου του Πρωθυπουργού να παρουσιάσει την Συμφωνία με θετικό οικονομικό πρόσημο. Ενώ ο καυγάς που ακολούθησε, επικοινωνιακά επικάλυψε την επίσκεψη του Πρωθυπουργού.

Η επίθεση που εξαπέλυσε η υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης εναντίον του Μιχάλη Ζορπίδη κάνοντας λόγο για υποκριτική στάση «του αντιδήμαρχου του Παπαγεωργόπουλου» και κατηγορώντας τον «για πατριδοκαπηλία και όχι πατριωτισμό», προκάλεσαν την έντονη αντίδραση του προέδρου του επιμελητηρίου, που χαρακτήρισε την επίθεση «αγοραία» και πρόσθεσε ότι προέρχεται «από άτομα που δεν έχουν κάποια δράση να παρουσιάσουν, εκτός από τα κομματικά τους ένσημα». Σε κάθε περίπτωση εμφάνισε την κυβέρνηση να αντιδικεί με τους παραγωγικούς φορείς, ενώ στόχος της επίσκεψης και της σύσκεψης ήταν να τους πείσει για τα οφέλη της Συμφωνίας.

Η συνέχεια της ημέρας ήταν ακόμα πιο απογοητευτική, αν και δύσκολα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έκπληξη.

Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης της εταιρείας Pulse για τον ΣΚΑΙ, που παρουσιάστηκαν στο βραδινό δελτίο του καναλιού, επιβεβαίωσαν τη μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ, διαφορά που φθάνει στο 9% και με την αναγωγή στις 10 ποσοστιαίες μονάδες. Απογοήτευση στο επιτελείο του πρωθυπουργού προκαλούν όμως και τα συμπεράσματα της έρευνας για τη συσπείρωση των ψηφοφόρων του κόμματος, που παραμένει σε χαμηλά ποσοστά (53%), καθώς και εκείνα για την καταλληλότητα του πρωθυπουργού, που υπολείπεται 11 μονάδες του Κυριάκου Μητσοτάκη. Ενώ από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της δημοσκόπησης, φαίνεται να διαψεύδεται η εκτίμηση των συμβούλων του κ. Τσίπρα ότι το θέμα της Μακεδονίας είναι σημαντικό μόνο για τους συντηρητικούς ψηφοφόρους και όχι για τους αριστερούς. Αφού στα κριτήρια με τα οποία θα ψηφίσουν οι ψηφοφόροι, πρώτα έρχεται φυσικά η οικονομία- η ανάπτυξη, οι επενδύσεις και οι φόροι, προνομιακά πεδία για τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης- αλλά σε ποσοστό 17% οι πολίτες απαντούν ότι θα ψηφίσουν με γνώμονα τα αποτελέσματα της Συμφωνίας των Πρεσπών. Και βέβαια δεν εννοούν τα θετικά αποτελέσματα.