Πώς η επιμονή μιας Σουηδής φοιτήτριας απέτρεψε την απέλαση ενός Αφγανού πρόσφυγα (VID)
7 months, 25 days ago
6

Το γύρο τού παγκόσμιου Ιστού έχει κάνει μία φοιτήτρια από τη Σουηδία που με το θάρρος και την επιμονή της κατάφερε να αποτρέψει την απέλαση ενός 52χρονου πρόσφυγα.
Η 21χρονη Έλι Έρσον, ενώ είχε επιβιβαστεί στην πτήση από Γκέτεμποργκ προς Κωνσταντινούπολη, αρνήθηκε να κάτσει στη θέση της, γνωρίζοντας πως μ’αυτό τον τρόπο δεν θα μπορούσε να απογειωθεί το αεροσκάφος. Αίτημά της, η αποβίβαση από την πτήση ενός Αφγανού πρόσφυγα.

Η φοιτήτρια στο πανεπιστήμιο του Γκέτεμπορκ αγόρασε εισιτήριο για την πτήση Γκέτεμποργκ – Κωνσταντινούπολη, όταν η ίδια και άλλοι ακτιβιστές ενημερώθηκαν πως η λίστα επιβατών της πτήσης περιελάμβανε ένα Αφγανό προς απέλαση.

Όταν μπήκε στο αεροσκάφος άρχισε μία διαμαρτυρία στα αγγλικά μέσω livestream.

 

Την Έρσον δεν έκαμψαν ούτε απέτρεψαν οι επανειλημμένες εντολές των αεροσυνοδών να σταματήσει τη live μετάδοση: «Δεν θέλω να σκοτωθεί ένας άνθρωπος επειδή εσείς δε θέλετε να χάσετε την πτήση σας. Δεν πρόκειται να κάτσω έως ότου ο άνθρωπος αποβιβαστεί. Κάνω ό,τι μπορώ για να σώσω τη ζωή ενός ανθρώπου. Όσο στέκομαι, ο πιλότος δεν μπορεί να απογειώσει το αεροσκάφος. Το μόνο που θέλω είναι να σταματήσω την απέλαση. Μετά θα συμμορφωθώ με τους κανόνες εδώ. Όλα αυτά είναι σύννομα, δεν έχω διαπράξει κάποιο έγκλημα».

Η ίδια φαίνεται στο βίντεο να προσπαθεί να διατηρήσει την ψυχραιμία της καθώς, όπως είναι λογικό, αντιμετώπισε τόσο τη συμπάθεια όσο και την επιθετικότητα των συνεπιβατών της.

Όταν ένας εξαγριωμένος επιβάτης προσπάθησε να της πάρει το τηλέφωνο, εκείνη τον επαναφέρει στην τάξη: «Τι είναι πιο σημαντικό; Μία ζωή ή ο χρόνος σας; Θέλω να κατέβει από το αεροσκάφος ο άνθρωπος αυτός καθώς η ζωή του διατρέχει κίνδυνο στο Αφγανιστάν. Προσπαθώ να αλλάξω τους νόμους της πατρίδας μου, δε μου αρέσουν. Δεν είναι σωστό να στέλνει τους ανθρώπους στην κόλαση».

Μετά από μία έντονη αντιπαράθεση, κατά τη διάρκεια της οποίας είναι αξιοσημείωτο πως οι αξιωματούχοι του αεροδρομίου και της πτήσης δεν έκαναν χρήση βίας για να συμμορφώσουν την Έρσον, ο αιτών άσυλο αποβιβάστηκε τελικά από το αεροσκάφος, με τους επιβάτες να ξεσπούν σε ενθουσιώδες χειροκρότημα και την Έρσον να αποσυμπιέζει την ένταση με δάκρυα ανακούφισης.

«Ελπίζω πως οι άνθρωποι θα αρχίσουν να αμφισβητούν το πώς οι χώρες τους αντιμετωπίζουν τους πρόσφυγες. Πρέπει να αρχίσουμε να υπολογίζουμε τους ανθρώπους των οποίων οι ζωές καταστρέφονται από τις μεταναστευτικές πολιτικές μας», έλεγε αργότερα η 21χρονη στον Guardian.

Σε μία συγκυρία όπου η σουηδική αντιπολίτευση αξιώνει ακόμη σκληρότερα μέτρα για τους αιτούντες άσυλο και το μεταναστευτικό, η Έρσον – που δραστηριοποιείται εδώ και περίπου ένα χρόνο σε εθελοντική οργάνωση για τα δικαιώματα των προσφύγων – φιλοδοξεί να γίνει η επιτυχημένη αυτή διαμαρτυρία κίνητρο κι αρχή για μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση, ανάλογες πρωτοβουλίες και, τελικά, αλλαγή στο, κατά τόπους, καθεστώς για τους αιτούντες άσυλο.



ΚΟΣΜΟΣ
Στοιχεία για τους λόγους που οδήγησαν στη συντριβή του Boeing 737 Max στην Αιθιοπία συγκεντρώνει και παρουσιάζει ο Αντώνης Μαυρόπουλος, ο Έλληνας παρ’ ολίγον επιβάτης της μοιραίας πτήσης που από καθαρή τύχη γλίτωσε τη ζωή του. Έχοντας φτάσει ο ίδιος τόσο κοντά στον θάνατο, κάνει λόγο για «έγκλημα χωρίς άλλοθι», σύμφωνα με τα στοιχεία που έρχονται μέρα με τη μέρα στη δημοσιότητα. Γράφει ο Αντώνης Μαυρόπουλος στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook: ΕΓΚΛΗΜΑ ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΟΘΙ… Μέρα με τη μέρα, τα στοιχεία που έρχονται στο φως υποδεικνύουν ότι η Boeing φέρει σοβαρότατη, αν όχι και την αποκλειστική ευθύνη, για το θάνατο 346 ανθρώπων στις δύο συντριβές αεροπλάνων 737 Max. Ενδεικτικά αναφέρω: 1. Σύμφωνα με χτεσινό δημοσίευμα των New York Times οι πιλότοι είχαν εκπαιδευτεί για δύο μόνο ώρες σε iPad, με τη δικαιολογία ότι το μοντέλο 737 Max ήταν αναβάθμιση προηγούμενης έκδοσης, άρα δεν υπήρχε λόγος ιδιαίτερης επιπρόσθετης εκπαίδευσης. 2. Η Boeing θεώρησε (και η Federal Aviation Authority αποδέχτηκε) ότι δεν πρόκειται για νέου τύπου αεροσκάφος αλλά για αναβάθμιση παλαιότερου μοντέλου, για να περιοριστεί ο χρόνος αδειοδότησης και να ανταπεξέλθει η Boeing στον ανταγωνισμό με την Airbus. 3. Για τον λόγο αυτό, δεν θεωρήθηκε απαραίτητο να φτιαχτούν προσομοιωτές πτήσης για το Boeing 737 Max – δυο ώρες στο iPad κρίθηκαν αρκετές. Για 350 αεροπλάνα που ήταν εν πτησει σε όλο τον κόσμο, τελικά υπάρχει μόνο ένας προσομοιωτής πτήσης στις ΗΠΑ, που σημαίνει ότι ελάχιστοι πιλότοι έχουν εκπαιδευτεί σε αυτόν. Πλεον έχουν 4. Στην πράξη όμως, το Boeing 737 Max έχει διαφορετική θέση και βαρύτερους κινητήρες, επομένως εμφανίζει διαφορετική αεροδυναμική συμπεριφορά. Η διαφορετική αεροδυναμική του συμπεριφορά δημιουργεί συνθήκες αστάθειας κατά την απογείωση. 5. Η εταιρεία ανακάλυψε το πρόβλημα όταν η κατασκευή των αεροπλάνων είχε ήδη αρχίσει. Για να μην χαθεί χρόνος και μερικά δις δολλάρια, προτίμησε να διορθώσει την προβληματική αεροδυναμική συμπεριφορά με τη χρήση αισθητήρων και λογισμικού που θα αναλάμβαναν να διορθώσουν την αστάθεια (και όχι να την αποφύγουν, διότι αυτή δημιουργείται από το σχεδιασμό του αεροπλάνου). Η διόρθωση αφορά τη χρήση των πίσω πτερυγίων του αεροπλάνου για να κατεβάζουν την μύτη του αεροπλάνου προς τα κάτω, με βάση τη δημιουργούμενη αστάθεια. 6. Οι αμερικάνοι πιλότοι δεν ήξεραν τι ακριβώς κάνει το software και πως ακριβώς αντιδρά το αεροπλάνο. Ενημερώθηκαν για αυτό (ίσως μόνο στις ΗΠΑ) μετά τη συντριβή στην Ινδονησία. Η Boeing δικαιολόγησε την απουσία ενημέρωσης με το σκεπτικό ότι «δεν ήθελε να κατακλύσει με πληροφορίες» τους πιλότους. 7. Η συντριβή του αεροσκάφους των Αιθιοπικών Αερογραμμών όπως και αυτή στην Ινδονησίας οφείλεται, όπως όλα δείχνουν, στην αδυναμία (ίσως και ελλιπή εκπαίδευση) των πιλότων να αλληλεπιδράσουν με το software το οποίο έσπρωχνε το αεροπλάνο προς τα κάτω. 8. Υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι οι αισθητήρες που δίνουν σήμα στο software είναι επίσης ανακριβείς για τη δουλειά που προορίζονται. Για περισσότερα τεχνικά στοιχεία https://www.independent.co.uk/…/boeing-737-max-faa-air-safe… Αν τα παραπάνω ισχύουν, έχουμε να κάνουμε με εγκληματική και σκόπιμη απόκρυψη στοιχείων από τη Boeing που οδήγησε στο θάνατο 346 ψυχές. Πρόκειται για το μεγαλύτερο έγκλημα στην ιστορία της αεροπορικής βιομηχανίας και δεν μπορεί να μείνει ατιμώρητο. ΥΓ: Ευχαριστώ όλους τους φίλους που με ενημερώνουν διαρκως με νέα στοιχεία. Η βοήθεια τους είναι πολύτιμη. Καλώ όσους φίλους μπορούν να βοηθήσουν με εξειδικευμένη γνώση να επικοινωνήσουν μαζί μου.