Συναντήσεις Πλακιωτάκη στο Λονδίνο για τη μετά Brexit εποχή -Ευκαιρίες για επενδύσεις στα λιμάνια
Just now
6

Στο Λονδίνο βρίσκεται ο Γιάννης Πλακιωτάκης, όπου είχε συναντήσεις τόσο με την υφυπουργό Μεταφορών της Βρετανίας, υπεύθυνη για ναυτιλιακά θέματα, Νουσράτ Γκανί, όσο και με τον γ.γ. του Διεθνούς Ναυτικού Οργανισμού (ΙΜΟ), Κίτακ Λιμ.

Ο κ. Πλακιωτάκης συζήτησε με την Νουσράτ Γκανί για το ενδεχόμενο προσέλκυσης Βρετανών επενδυτών σε ότι αφορά τα σχέδια της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της Ελλάδας, όπως και την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που θα άρει περιορισμούς στα πλοία με βρετανική σημαία, στη μετά το Brexit περίοδο.

Τι συζήτησαν Πλακιωτάκης- Λιμ

Ο υπουργός Ναυτιλίας συναντήθηκε αρχικά με τον γ.γ. του ΙΜΟ, στον οποίο κατέθεσε τις ελληνικές προτάσεις για τις επικείμενες αλλαγές σχετικά με την εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανόνων και κυρίως για την χρήση καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (0,5%) στα πλοία, που θα τεθούν σε ισχύ στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα σε περίπου τέσσερις μήνες (1/1/2020). Ο κ. Πλακιωτάκης διαβεβαίωσε τον Κίτακ Λιμ ότι η Ελλάδα θα προωθήσει σύντομα σχετική νομοθεσία για την εφαρμογή αυστηρών κανόνων που θα εγγυώνται την ασφάλεια των καυσίμων, έναντι των εταιριών πετρελαίου και ζήτησε την ανάληψη πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση προβλημάτων στη μεταβατική περίοδο εφαρμογής του νόμου νέων καυσίμων στα πλοία.

Πλακιωτάκης: Δεν θα υπάρχει πρόβλημα επάρκειας καυσίμου

Ο κ. Πλακιωτάκης, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο Λονδίνο, διαβεβαίωσε ότι οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρίες δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα στην επάρκεια του καυσίμου, ωστόσο, υπάρχει προβληματισμός σε ότι αφορά το κόστος με το οποίο θα επιβαρυνθούν οι πλοιοκτήτριες εταιρίες από τις μετατροπές που θα κληθούν να δρομολογήσουν στα πλοία τους. Η επιβάρυνση αυτή υπολογίζεται σε επιπλέον κόστος 200 ευρώ ανά τόνο, που ενδεχομένως να επηρεάσει τα ναύλα των επιβατών. «Το εισιτήριο, αν δεν λάβουμε επιπλέον μέτρο ή αντιστάθμισμα, θα αυξηθεί. Βρισκόμαστε σε συζητήσεις αυτή την περίοδο για το θέμα», είπε ο υπουργός, σύμφωνα με το ΑΠΕ.

Ακόμη, ο κ. Πλακιωτάκης, αναφορικά με την ποντοπόρο ναυτιλία, δήλωσε σύμφωνος με τους προβληματισμούς και τις επιφυλάξεις που έχει διατυπώσει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και η παγκόσμια κοινότητα για την ασφάλεια, την επάρκεια και την ποιότητα του μειωμένου σε θείο καυσίμου των πλοίων. «Ο IMO μας διαβεβαίωσε ότι έχει λάβει όλα τα μέτρα για να είναι έτοιμη η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα για την εφαρμογή του μέτρου, αλλά δεν υπάρχουν απόλυτες εγγυήσεις για την ασφαλή εφαρμογή του από την 1η Ιανουαρίου του 2020» διευκρίνισε και πρόσθεσε ότι η ελληνική πλευρά θέλει ο IMO να έχει τον πρώτο λόγο, ιδιαίτερα στα περιβαλλοντικά ζητήματα, απομονώνοντας τις περιφερειακές πολιτικές.

Συζήτηση για τη μετά Brexit εποχή

Η Βρετανίδα υφυπουργός, Νουσράτ Γκανί, ζήτησε τη συνέχιση της συνεργασίας με την Ελλάδα και στη μετά το Brexit εποχή, σε θέματα όπως η αναγνώριση πιστοποιητικών ναυτικής ικανότητας και σχετικά με τον Διεθνή Οργανισμό για την Ασφάλεια. Σε ότι αφορά τους περιορισμούς που θα τεθούν στα πλοία με βρετανική σημαία, ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι η Ελλάδα σκοπεύει να αναμορφώσει το θεσμικό της πλαίσιο στον χώρο του yachting, πριν την έναρξη της επόμενης τουριστικής περιόδου, ώστε να αποτελεί φιλικό προορισμό για σκάφη με σημαία τόσο από χώρες της ΕΕ όσο και από τρίτες.

Επίσης, ο κ. Πλακιωτάκης παρουσίασε στη Βρετανία υφυπουργό το πλάνο του υπουργείου για την επόμενη περίοδο που αφορά την αξιοποίηση των λιμανιών, ως πύλες ανάπτυξης και ενίσχυσης της ελληνικής οικονομίας, επισημαίνοντας ότι υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον, και κάλεσε την υφυπουργό να εξετάσει τις βρετανικές επενδύσεις στον τομέα αυτό.

Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, τους επόμενους δύο μήνες θα παραλάβει το πρώτο σχέδιο από τις μελέτες βιωσιμότητας που έχει εκπονήσει το ΤΑΙΠΕΔ για κάθε ένα από τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της Ελλάδας, με στόχο να διασφαλίζονται οι επενδύσεις, έσοδα και θέσεις απασχόλησης και να γίνουν γνωστά τα πιθανά πεδία αξιοποίησής τους. «Είμαστε ανοιχτοί σε οποιοδήποτε σχέδιο για ολική ή μερική πώληση, πλειοψηφικού ή μειοψηφικού πακέτου, διασφαλίζοντας όμως πρώτα το δημόσιο συμφέρον. Το μοντέλο αξιοποίησης της προηγούμενης κυβέρνησης περιλάμβανε μόνο υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων. Εμείς είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε αξιοποίηση των υποδομών της χώρας αρκεί να γίνονται με συγκεκριμένες προϋποθέσεις» τόνισε.

Για το λιμάνι του Πειραιά, ανέφερε ότι στις 25 του τρέχοντος μήνα θα συζητηθεί το αναθεωρημένο masterplan για την αξιοποίησή του, που περιλαμβάνει επενδύσεις άνω των 800 εκατομμυρίων ευρώ, αυξάνοντας τη χωρητικότητά του σε 10,5 εκατομμύρια κοντέινερς την επόμενη πενταετία.

Παράλληλα, εκτίμησε ότι το Brexit δεν θα επηρεάσει το ελληνικό ναυτιλιακό περιβάλλον, αντίθετα μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες. «Σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ακόμη φιλικότερο περιβάλλον προς την προσέλκυση επενδύσεων. Ήδη προχωρήσαμε στη μείωση φορολογικών συντελεστών, στους άμεσους στόχους μας είναι η προσέλκυση νέων επενδύσεων που αφορούν όλη την αλυσίδα του ναυτιλιακού πλέγματος. Θεωρώ ότι το Brexit δεν θα επηρεάσει την ελληνική ναυτιλία, μπορεί να δημιουργήσει περισσότερες ευκαιρίες προσέλκυσης περισσότερων εταιριών» δήλωσε.