Τραγωδία στην Αιθιοπία: Το τελευταίο μήνυμα του πιλότου λίγο πριν την μοιραία πτώση
3 days ago
6

Ένα τελευταίο μήνυμα πρόλαβε να στείλει στον πύργο ελέγχου ο πιλότος του μοιραίου Boeing 737 Max 8 των Αιθιοπικών Αερογραμμών λίγες στιγμές πριν την τραγωδία στην Αιθιοπία.

Ο Yared Getachew είχε μόλις απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα με προορισμό το Ναϊρόμπι της Κένυα την περασμένη Κυριακή, όταν ζήτησε «με πανικοβλημένη φωνή» την άδεια να γυρίσει πίσω, ενώ η ταχύτητα του αεροπλάνου επιταχυνόταν αφύσικα, αποκάλυψαν οι New York Times.

“Break, break”, «αίτημα επιστροφής», έλεγε ο πιλότος στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, ενώ προσπαθούσε να αποφύγει δύο άλλες πτήσεις που προσέγγιζαν στο αεροδρόμιο της Αντίς Αμπέμπα, σύμφωνα με την εφημερίδα, η οποία επικαλείται τα στοιχεία πηγής που είχε πρόσβαση στις επαφές ανάμεσα στο πλήρωμα του αεροπλάνου και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Η έκφραση “break, break” χρησιμοποιείται για να δοθεί προτεραιότητα σε ένα μήνυμα και σημαίνει ότι το πλήρωμα αντιμετωπίζει μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης την οποία οι πιλότοι δεν καταφέρνουν να διαχειριστούν. «Αίτημα καθοδήγησης για προσγείωση», προσθέτει ο κυβερνήτης του αεροπλάνου.

Λεπτομέρειες του τελευταίου του μηνύματος πριν το αεροπορικό δυστύχημα με τους 157 νεκρούς, αποκάλυψε και ο διευθύνων σύμβουλος της Ethiopian Airlines, Τεβόλντε Γκεμπρεμαριάμ μιλώντας στο CNN.

Ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους της Ethiopian Airlines,  Yared Getachew (Φωτογραφία: NTV Kenya)

«Σύμφωνα με τις ηχογραφημένες συνομιλίες στον πύργο ελέγχου ο πιλότος κατέγραψε προβλήματα στον έλεγχο πτήσης, άρα αντιμετώπιζε δυσκολίες με τον έλεγχο πτήσης του αεροσκάφους. Ζήτησε να επιστρέψει στη βάση και του δόθηκε η άδεια. Αυτό έγινε στις 08:44 π,μ., την ίδια ώρα που εξαφανίστηκε το αεροσκάφος από το ραντάρ».

Μέχρι στιγμής δεν έχει καταστεί σαφής ποια ήταν τα προβλήματα που ανέφερε ο έμπειρος πιλότος, με τις πάνω από 8.000 ώρες πτήσεις στο ενεργητικό του.

Ο Γκεμπρεμαριάμ υπογράμμισε ότι όλο το προσωπικό της εταιρείας είχε περάσει από νέα εκπαίδευση μετά τη συντριβή ενός ίδιου μοντέλου αεροσκάφους της Lion Air τον περασμένο Οκτώβριο στην Ινδονησία.

Και οι 157 επιβαίνοντας σκοτώθηκαν όταν το αεροσκάφος της Ethiopian Airlines καρφώθηκε την περασμένη Κυριακή στο έδαφος κοντά στο Μπισόφτου της Αιθιοπίας (Φωτογραφία: ΑΡ)

«Το γεγονός ότι πολλές άλλες χώρες εφιστούν επίσης την προσοχή για το αεροσκάφος δείχνει ότι υπάρχουν πολύ σημαντικές ομοιότητες μεταξύ των δύο δυστυχημάτων. Υπάρχουν πολλά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν αναφορικά με το αεροπλάνο».

Στο Παρίσι η αιθιοπική ομάδα των ερευνών του δυστυχήματος

Το κτίριο της BEA, της γαλλικής υπηρεσίας διερεύνησης αεροπορικών δυστυχημάτων, όπου αναλύονται τα δεδομένα των μαύρων κουτιών του αεροσκάφους (Φωτογραφία: AP/Christophe Ena)

Η ομάδα που διεξάγει τις έρευνες για τα αίτια της συντριβής του αεροπλάνου των Αιθιοπικών Αερογραμμών που εκτελούσε την πτήση ET302 που στοίχισε τη ζωή σε 157 ανθρώπους, έφτασε στο Παρίσι, όπου εξετάζονται τα μαύρα κουτιά του αεροπλάνου, ανακοίνωσε σήμερα η αεροπορική εταιρεία με μήνυμά της στο Twitter.

«Η αντιπροσωπεία από την Αιθιοπία της οποίας ηγείται ο επικεφαλής των ερευνητών του Γραφείου Διερεύνησης Δυστυχημάτων έφτασε στις εγκαταστάσεις της Ερευνητικής Αρχής της γαλλικής ασφάλειας και άρχισε στο Παρίσι η διαδικασία της έρευνας”, αναφέρουν οι Ethiopian Airlines στο μήνυμά τους στο Twitter.

Η Boeing αναστέλλει τις παραδόσεις 737 Max

Την ίδια ώρα η Boeing ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις παραδόσεις των αεροπλάνων της 737 MAX, η πτήση των οποίων έχει απαγορευτεί προσωρινά στον κόσμο έπειτα από τα δύο πρόσφατα δυστυχήματα με αεροπλάνα αυτού του τύπου, το ένα των Αιθιοπικών Αερογραμμών και το άλλο της Lion Air.

«Αναστέλλουμε την παράδοση των 737 MAX έως ότου βρούμε μια λύση», δήλωσε εκπρόσωπος της Boeing, προσθέτοντας ωστόσο ότι η αμερικανική εταιρεία θα συνεχίσει την παραγωγή τους.

Η υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ FAA έδωσε την Τετάρτη εντολή να καθηλωθούν στο έδαφος “προσωρινά” τα Boeing 737 MAX 8 και 9 στις ΗΠΑ στον απόηχο παρόμοιων αποφάσεων που έλαβαν οι αρχές αεροπορικής ασφάλειας χωρών σε όλον τον κόσμο.

Η Ουάσινγκτον αιτιολόγησε την απόφαση αυτή λέγοντας ότι στηρίχθηκε στη συλλογή νέων δορυφορικών δεδομένων από τον Καναδά, τα οποία δείχνουν ότι υπάρχουν ομοιότητες μεταξύ της τραγωδίας με το αεροπλάνο των Αιθιοπικών Αερογραμμών και αυτής με το Boeing 737 MAX της ινδονησιακής Lion Air, στα τέλη Οκτωβρίου, με 189 νεκρούς.

Η Ινδονησία επιταχύνει την δημοσιοποίηση της έκθεσης για την πτήση της Lion Air

Την ίδια ώρα η επιτροπή ασφάλειας των μεταφορών (KNKT) της Ινδονησίας ανακοίνωσε ότι θα επιταχύνει την δημοσιοποίηση της έκθεσής της για την τραγωδία με το αεροπλάνο της Lion Air τον Οκτώβριο.

189 άνθρωποι είχαν σκοτωθεί κατά τη συντριβή του αεροσκάφους της Lion Air στην Ινδονησία (Φωτογραφία: ΑΡ)

Ο επικεφαλής της υπηρεσίας αυτής της Ινδονησίας δήλωσε στο Reuters ότι η έρευνα για το αεροπορικό δυστύχημα θα επιταχυνθεί και η έκθεση θα δοθεί στη δημοσιότητα τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο, νωρίτερα από το επόμενο δίμηνο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου που προβλεπόταν προηγουμένως να δημοσιοποιηθεί.

Η Ινδονησία σχεδιάζει εξάλλου να αποστείλει έναν επιθεωρητή πτήσεων και έναν αξιωματούχο της ΚΝΚΤ στην Αιθιοπία για να βοηθήσει με την έρευνα για το δυστύχημα την Κυριακή με το αεροπλάνο της Ethiopian Airlines και αναμένει έγκριση από τις αιθιοπικές αρχές, σύμφωνα με τον επικεφαλής της υπηρεσίας αυτής.