H «Παλιά φρουρά» της μικρής οθόνης ξέρει από… Πισπιρίγκου
1 year, 11 months ago
6

Τέσσερις δημοσιογράφοι-μαέστροι στην ερευνητική δημοσιογραφία μπήκαν σε κούρσα αποκαλύψεων που εκτόξευσε την τηλεθέαση αποδεικνύοντας ότι τελικά «ο παλιός είναι αλλιώς»

«Η τηλεόραση έφερε πίσω στο σπίτι, εκεί όπου ανήκει, το έγκλημα»Αλφρεντ Χιτσκοκ. Την ώρα που λαμβάνει χώρα μία από τις πιο ανατριχιαστικές και με τραγική διάσταση υπόθεση θανάτου τριών παιδιών, η τηλοψία του διψασμένου για σκάνδαλα τηλεοπτικού κοινού απολαμβάνει ενημέρωση πολλών διαστάσεων. Από τις αμιγώς αστυνομικές και δικαστικές πληροφορίες, αποτέλεσμα δημοσιογραφικής δουλειάς και έρευνας, αλλά και τις προβλέψεις των καφετζούδων, τις μαρτυρίες συντρόφων των προσώπων που εμπλέκονται στην υπόθεση από τα εφηβικά τους χρόνια, δηλώσεις γειτόνων που «είδαν φως και μπήκαν». Ενα γαϊτανάκι πληροφοριών, χρήσιμων και άχρηστων, γύρω από τρία παιδιά που, όπως όλα δείχνουν, πέθαναν με τρόπο φρικτό που μαρτυρά εγκληματική ενέργεια.

Είναι μάλιστα τέτοια η εξοικείωση με τις ανατριχιαστικές πληροφορίες αυτής της υπόθεσης που πολλοί δημοσιογράφοι αλλά και απλοί πολίτες αναφέρονται στα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν σε αυτήν αποκαλώντας τους με τα ονόματά τους. Οι πληροφορίες για τον Μάνο Δασκαλάκη και τη Ρούλα Πισπιρίγκου συνοδεύουν τον καφέ, αφορούν τους πάντες, οδηγούν σε συμπεράσματα, συνιστούν πεδίο δράσης λαμπρό για το σύνολο των τηλεοπτικών εκπομπών. Εκπομπές με αμιγώς ψυχαγωγικό χαρακτήρα παραμέρισαν εσχάτως τα μαλλιοτραβήγματα των κοσμικών μαϊντανών, περιόρισαν τις εμφανίσεις των influencers και εγκατέλειψαν τη δράση της αρένας των ριάλιτι προκειμένου να μπουν κι αυτές στο γαϊτανάκι των αποκαλύψεων. Είναι γλυκό το κομμάτι της τηλεθέασης. Και η υπόθεση πουλάει. Τουλάχιστον για λίγο ακόμη, μέχρι να βρεθεί το επόμενο θέμα.

Αγγελικη_Νικολουλη
Αγγελική Νικολούλη «Φως στο Τούνελ» / Mega. Εχοντας συμβάλει καθοριστικά στην εξιχνίαση πολλών απαγωγών, εξαφανίσεων και δολοφονιών, η δημοσιογράφος άλλαξε φέτος τηλεοπτική στέγη όχι όμως και τη συνταγή της επιτυχίας που την κρατά εδώ και χρόνια στην κορυφή

Είναι πρωτοφανές ότι οι γονείς των τριών παιδιών και πολλά μέλη του στενού οικογενειακού τους κύκλου παρακολουθούν εκπομπές, παρεμβαίνουν προκειμένου να διαψεύσουν ή να επιβεβαιώσουν πληροφορίες και δίνουν κάθε τρεις και λίγο συνεντεύξεις. Τι έφαγε η Πισπιρίγκου, πόσο κάπνισε, τι είπε το φλιτζάνι, με ποιο τραγούδι δήλωσε υποψηφιότητα σε talent show ο Δασκαλάκης, τι φορούσε στα δικαστήρια, τι έπιπλα είχε η σπιτονοικοκυρά. Πλήρες ρεπερτόριο κλειδαρότρυπας και μάλιστα διάσπαρτο στο σύνολο των εκπομπών και διαθέσιμο για κάθε ενδιαφερόμενο, ο οποίος πλέον απολαμβάνει τον freddo του ακούγοντας λεπτομέρειες για τη ζωή κάποιων ανθρώπων και ξεχνώντας τις ζωές που χάθηκαν.

Ολο αυτό έφερε τα πάνω κάτω στην τηλεόραση. Σε μια χρονιά όπου το 15% θεωρείται μεγάλο επίτευγμα και το 25% ρεκόρ, τέσσερις εκπομπές σέρνουν το άρμα της τηλεθέασης και δείχνουν αήττητες. Το «Φως στο Τούνελ» με την Αγγελική Νικολούλη, το «Live news» με τον Νίκο Ευαγγελάτο, οι «Αλήθειες με τη Ζήνα» με τη Ζήνα Κουτσελίνη και το «T Live» με την Τατιάνα Στεφανίδου. Ολες με πολύ υψηλά ποσοστά, όλες με πολλά αποκλειστικά ρεπορτάζ, όλες με συνεργάτες οι οποίοι παίζουν σημαντικό ρόλο και όλες με παρουσιαστές δημοσιογράφους οι οποίοι δεν διεκπεραιώνουν αλλά είναι οι ίδιοι επικεφαλής των ερευνών και συντονιστές του τηλεοπτικού αέρα.

Πρόκειται για την παλιά φρουρά των δημοσιογράφων, για ανθρώπους που διανύουν τη δεύτερη και την τρίτη δεκαετία της τηλεοπτικής πορείας τους, για πρόσωπα που έχουν κάνει τεράστιες επιτυχίες, που έχουν συζητηθεί για πολλούς λόγους, που έκαναν παύση και επανέκαμψαν.

Κάθε τούνελ έχει φως στην άκρη

H μεταγραφή της Αγγελικής Νικολούλη από τον ALPHA στο MEGA ήταν ένα πολύ σημαντικό γεγονός το οποίο οδήγησε το κανάλι σε απόλυτη δικαίωση. Εδώ μιλάμε για μια δημοσιογράφο η οποία ουκ ολίγες φορές εξιχνίασε μεγάλες υποθέσεις, απαγωγών, εξαφανίσεων, δολοφονιών. Οι σημαντικότερες εξ αυτών φιγουράρουν ακόμη ως μεγάλες επιτυχίες. Οπως όταν το 1997 εξαφανίστηκαν ο 44χρονος επιχειρηματίας Γιώργος Νικολαΐδης και η 31χρονη συνεργάτιδά του Σούλα Καλαθάκη. Η εκπομπή μετά από απαίτηση της οικογένειας Καλαθάκη ερευνά την υπόθεση και οδηγείται σε σημαντική αποκάλυψη, καθώς προκύπτει διπλή απαγωγή και δολοφονία από τον φίλο και συνεργάτη του επιχειρηματία Τάκη Κράμπη, οποίος ήταν μέλος συμμορίας που δρούσε εναντίον επιχειρηματιών αποσπώντας μεγάλα χρηματικά ποσά.

ΝΙΚΟΣ_ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ_ΣΕΖΟΝ_2021_
Νίκος Ευαγγελάτος «Live news» / Mega. Η υπόθεση της Πάτρας αποτελεί βούτυρο στο ψωμί του γνωστού παρουσιαστή και γι’ αυτό πετυχαίνει ρεκόρ τηλεθέασης, με ποσοστά που ξεπερνούν το 30%

Εναν χρόνο αργότερα η 27χρονη Τάνια Χαριτοπούλου εξαφανίζεται από την Πολίχνη Θεσσαλονίκης. Ο σύντροφός της Σπύρος Καββαδίας απευθύνεται στο «Φως στο τούνελ» και κάποια λάθη στα οποία θα υποπέσει, οδηγούν στη λύση του αινίγματος. Το 3χρονο παιδί περιγράφει τη δολοφονία της μαμάς του ενώ στην πορεία γίνεται γνωστό πως δολοφονήθηκε και η πρώην σύντροφός του. Δεν ομολόγησε. Μία από τις πιο πολυσυζητημένες υποθέσεις ήταν αυτή της 20χρονης Κικής από τη Βέροια. Ο φίλος της Δάνος Μουρατίδης όσο και να προσπαθεί να πείσει για την ανησυχία του, προδίδεται από αντιφάσεις ενώ η αποκάλυψη στοιχείων από προσωπικές σημειώσεις της κοπέλας αποκαλύπτουν το δράμα που ζούσε. Το πτώμα βρέθηκε όπως και ο ένοχος, που δεν ήταν άλλος από τον σύντροφό της.

Ο 23χρονος Κωστής Πολύζος, το παιδί του οποίου ο θάνατος συντάραξε το πανελλήνιο, εξαφανίστηκε το 2011 στη Σιάτιστα Κοζάνης. Λίγους μήνες μετά εντοπίστηκε το πτώμα του σε χωράφι του πατριού του. Δυστυχώς η κατάληξη αυτής της υπόθεσης ήταν ακόμη πιο τραγική γιατί η δολοφονία έγινε από τους δικούς του και μάλιστα για οικονομικούς λόγους. Δεν βρέθηκε ποτέ το άψυχο κορμάκι του, ενώ ήταν μία από τις κορυφαίες υποθέσεις άγριου bullying και τηλεοπτικής υστερίας για πολλούς μήνες. Ο λόγος για την εξαφάνιση του 11χρονου Αλεξ στη Βέροια, το 2006. Αυτό που δεν κατάφεραν, όμως, οι Αρχές, το κατάφερε η Νικολούλη με την ομάδα της οδηγώντας στη λύση του φρικτού αινίγματος. Πέντε ανήλικοι ομολόγησαν τον θανάσιμο τραυματισμό του μικρού Αλεξ, για να ανακαλέσουν στη συνέχεια. Τα παιδιά τον μετέφεραν σε ένα ακατοίκητο σπίτι και τον άφησαν αβοήθητο να πεθάνει.

Τατιανα_Στεφανιδου_-_Copy1
Τατιάνα Στεφανίδου «T Live» /Alpha. Παρόλο που στην αρχή της συνεργασίας της με τον ALPHA κατάφερνε σπάνια να χτυπήσει διψήφια ποσοστά, εσχάτως φλερτάρει με το 20% και πλέον θεωρείται από τις πιο επιτυχημένες μεταγραφές του καναλιού

Δύο μέρες μετά έβαλαν το νεκρό παιδί σε ένα καρότσι, το κάλυψαν και το μετέφεραν στο ποτάμι της Μπαρμπούτας όπου το άφησαν, με αποτέλεσμα να μη βρεθεί ποτέ η σορός του και να μην μπορέσει η μαρτυρική μητέρα του να θάψει το παιδί της. Υπάρχουν κι άλλες πολλές υποθέσεις. Και βέβαια θα προκύψουν κι άλλες. Και κάθε φορά που η «Ελληνίδα Μις Μαρπλ» οδηγείται στη λύση του μυστηρίου το κόκκινο κυριαρχεί. Είτε ως στυλιστική λεπτομέρεια είτε ως βασικό αξεσουάρ. Κι ας το αρνείται η ίδια λέγοντας «φοράω το άνετο κόκκινο σακάκι και το σκούρο τζιν. Οταν ερευνώ μυστηριώδεις υποθέσεις σαν την αποψινή, προτιμώ το κόκκινο χρώμα, αν και δεν έχω ψάξει τόσα χρόνια το γιατί».

Παλιές καραβάνες reloaded

Δεν συστηθήκαμε τώρα με τον Νίκο Ευαγγελάτο. Το «Live news» στο MEGA σήμανε ακόμη μία τηλεοπτική επιστροφή του, μεταξύ των πολλών που έχει κάνει σε πολλά κανάλια είτε ως παρουσιαστής του δελτίου ειδήσεων είτε μέσα από δημοσιογραφικές εκπομπές. Είναι πολυσυζητημένος και με σταθερά στραμμένο το βλέμμα στο κοινωνικό ρεπορτάζ.

Η υπόθεση της Πάτρας αποτελεί βούτυρο στο ψωμί του και γι’ αυτό πετυχαίνει ρεκόρ τηλεθέασης για την τελευταία διετία του στο MΕGA, με ποσοστά που ξεπερνούν το 30%, γίνεται σημείο αναφοράς στην απογευματινή ζώνη, ακόμη και αντικείμενο συζήτησης και σάτιρας για τα γραφικά του, τα οποία σε κάποιες περιπτώσεις ξεπέρασαν το όριο.

Ζηνα_Κουτσελινη__6_
Ζήνα Κουτσελίνη «Αλήθειες με τη Ζήνα» /Star. Εδώ και χρόνια η παρουσιάστρια έχει στρέψει το βλέμμα στο κοινωνικό ρεπορτάζ. Οι αποκαλύψεις και τα αποκλειστικά ρεπορτάζ της δυνατής δημοσιογραφικής ομάδας χαρίζουν στην εκπομπή ποσοστά τηλεθέασης που συχνά ξεπερνούν το 30%

Ανάλογη η πορεία και της Ζήνας Κουτσελίνη στο STAR, η οποία με τις «Αλήθειες με τη Ζήνα» δεν είναι η πρώτη φορά που κατακτά τη ζώνη προβολής της με ποσοστά ρεκόρ. Η Κουτσελίνη εδώ και χρόνια έχει στρέψει το βλέμμα στο κοινωνικό ρεπορτάζ και με μία πολύ δυνατή δημοσιογραφική ομάδα η οποία, εκτός από δημοσιογράφους, διαθέτει αστυνομικούς αναλυτές, δικηγόρους και ειδικούς σε θέματα ψυχικής υγείας, ασχολείται αποκλειστικά με ζητήματα κοινωνικά. Η τηλεθέασή της αγγίζει το 30%, το οποίο ξεπερνά σε τέταρτα.

Πολύ σημαντική η συνδρομή του Θανάση Κατερινόπουλου, ο οποίος συνεργάζεται σταθερά με τον σταθμό. Τέλος, η Τατιάνα Στεφανίδου, η οποία από την έναρξη της συνεργασίας της με τον ALPHA έκανε σπάνια διψήφια ποσοστά, φλερτάρει με το 20% και πλέον θεωρείται από τις πιο επιτυχημένες μεταγραφές του καναλιού. Χρόνια στις εκπομπές, η Τατιάνα ευτυχώς εγκατέλειψε τη σκοτεινή ή μάλλον την κίτρινη απόχρωση της μεσημεριανής ζώνης με gossip και θεματολογία που όλοι θέλουμε να ξεχάσουμε και έστρεψε το βλέμμα στο ρεπορτάζ. Η συνταγή και σε αυτή την περίπτωση δεν διαφοροποιείται σημαντικά. Καλή δημοσιογραφική ομάδα, απόλυτος έλεγχος της εξέλιξης και των ερευνών από τον επικεφαλής και γρήγοροι ρυθμοί.

Λογικά, την επόμενη σεζόν ακόμη μία τάση η οποία θα αρχίσει να κυριαρχεί στο μεταγραφικό καλοκαίρι της τηλεόρασης θα είναι οι δημοσιογράφοι-παρουσιαστές που θα ηγηθούν εκπομπών κοινωνικού περιεχομένου. Οσοι δεν διαθέτουν, έπαιξαν και έχασαν.