Κατερίνα Κόρου: «Την καριέρα μου την έβαλα πίσω για να μπει μπροστά η οικογένεια μου. Ήταν συνειδητή μου επιλογή»
1 month, 9 days ago
6

Η Κατερίνα Κόρου γεννήθηκε στην Αθήνα, από την Ασημίνα Κόρου και τον Γιώργο Κόρο, τον γνωστό λαϊκό και παραδοσιακό βιολιστή, γιο του Νίκου Κόρου, ιεροψάλτη και δασκάλου Βυζαντινής μουσικής.

 

Της: Έπη Τρίμη

Σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και παράλληλα έκανε σπουδές ξένης γλώσσας και σπουδές στο πιάνο. Την ίδια εποχή ασχολείται με την σύνθεση, μπαίνει δημιουργικά στο χώρο του τραγουδιού και γίνεται γνωστή κάνοντας επιτυχίες.

Με αφορμή την παράσταση «Το δάκρυ της Παναγιάς» κανονίσαμε μια συνέντευξη που ελπίζουμε να βρείτε ενδιαφέρουσα.

 

Τι πραγματεύεται η παράσταση

Το θεατρικό αυτό έργο είναι μία πρόταση που συνθέτει δύο τόσο διαφορετικές πτυχές της Ιστορίας. Αυτής του Θείου Δράματος, και συγκεκριμένα την πορεία Του προς τον Γολγοθά, και τον μαρτυρικό διωγμό των Ελλήνων και όχι μόνο από την πολύπαθη Σμύρνη. Και πιο συγκεκριμένα: μία γυναίκα, η Ελπίδα, προσπαθεί να βρει τον χαμένο της γιό μέσα στις φλόγες της Σμύρνης. Μία άλλη γυναίκα με έναν νεαρό άντρα της παρουσιάζονται και γίνονται αρωγοί της.

Η Ελπίδα δεν μπορεί να κατανοήσει εκείνες τις τραγικές στιγμές που ζει ότι μπροστά της βρίσκονται η Παναγία και ο Άγιος Ιωάννης ο μαθητής Του. Παρότι εγκλωβισμένη στον προσωπικό της Γολγοθά, η Ελπίδα θα καταλήξει να ακολουθήσει την Παναγία σε ένα διαφορετικό οδοιπορικό όταν πια όλα γύρω της θα είναι χαμένα για την ίδια.

 

Η Παναγία θα της δείξει την Οδό του Μαρτυρίου του Θεανθρώπου προς τον Γολγοθά. Θα της παρουσιάσει την άκρα πικρία της Μητρός μπροστά στο πέρασμα του Υιού της. Εκεί η Ελπίδα θα κατανοήσει ότι το δράμα Του εμπεριέχεται στο προσωπικό δράμα του καθενός μας ξεχωριστά. Η μεγαλοσύνη της Παναγίας θα της διδάξει ότι η καρτερία και η συγχώρεση είναι αρετές σπουδαιότερες και ισχυρότερες του πόνου. Μπροστά από τα μάτια της Ελπίδας θα παρελάσουν πρόσωπα του Θείου Δράματος, αλλά και της Καταστροφής της Σμύρνης.

Ο Άγιος Ιωάννης, η Μαρία η Μαγδαληνή, ο Ιούδας, ο Πόντιος Πιλάτος, ο Χρυσοστόμου Σμύρνης, ο Νουρεντίν Πασάς, η Μοιχαλίδα αλλά και απλοί άνθρωποι θα παρουσιαστούν και θα μιλήσουν για τα δρώμενα, ενώ ταυτοχρόνως το υμνολόγιο και τα λόγια των Ευαγγελίων της Εκκλησίας και η προφορική μας παράδοση θα πλαισιώνουν τους λόγους των ηρώων.

Διαβάζοντας το βιογραφικό σας είδα ότι έχετε σπουδάσει, πέραν της μουσικής, νομικά. Ήταν απαίτηση των γονέων σας για να ασχοληθείτε στη συνέχεια με τη μουσική ή δική σας ανάγκη;
Οι γονείς μου όπως όλοι οι γονείς ήθελαν να σπουδάσω και τους έκανα το χατίρι αλλά δεν ήμουν φτιαγμένη να ακολουθήσω τη νομική. Έτσι ξεκίνησα αρχικά να γράφω τραγούδια και μετά να τραγουδάω. Ήταν καθαρά δική μου ανάγκη όλο αυτό.
Σε συνέχεια της ως άνω ερώτησής μου σκεφτήκατε ποτέ να εργαστείτε παράλληλα τόσο ως τραγουδίστρια όσο και ως νομικός;
Δε θα μπορούσα λειτουργώ πολύ με την ψυχή μου οπότε θα μου ήταν εξαιρετικά δύσκολο να τα κάνω και τα δύο. Η ψυχή μου είναι ταγμένη στη μουσική.
Ο πατέρας σας Γιώργος Κόρος, ήταν παραδοσιακός βιολιστής και γιος του Νίκου Κόρου, ιεροψάλτη και δασκάλου Βυζαντινής μουσικής. Τι θαυμάζατε στον γεννήτορά σας, τι σας δίδαξε και τι σας συμβούλεψε ώστε να ατσαλωθείτε και να ξέρετε τι θα αντιμετωπίσετε ασχολούμενη με την ερμηνεία;
Μεγάλωσα σε ένα περιβάλλον γεμάτο μουσική, ήχους, νότες, ψαλμωδίες.  Από ανθρώπους που σέβονταν και αγαπούσαν και τιμούσαν αυτό που κάνουν. Και αυτό ακριβώς με δίδαξαν. Να είμαι ο εαυτός μου μέσα από την μουσική. Να την κουβαλάω μέσα μου. Να την σέβομαι. Να μελετάω αδιάκοπα.
Πώς ήταν τα παιδικά σας χρόνια; Σας βοήθησαν να γίνεται καλύτερη μητέρα;
Τα παιδικά μου χρόνια ήταν χαρούμενα, ανέμελα και ξέγνοιαστα. Με φώναζαν στη γειτονιά και τους τραγούδαγα. Όπως όλα τα παιδιά έτσι και εγώ με τον αδερφό μου το Νίκο έχουμε όμορφες παιδικές αναμνήσεις. Ναι, θέλω να πιστεύω πως όταν υπάρχουν ισορροπίες στη παιδική ηλικία αυτό σε βοηθάει στη μητρότητα. Έχεις γερά πατήματα.
Τι σας λείπει από τον πατέρα σας τώρα που έχει φύγει από τη ζωή;
 Τα πάντα. Η παρουσία του, οι κουβέντες που κάναμε, η μουσική του, οι συμβουλές του, η παρακαταθήκη του.
Ποια είναι η πιο πολύτιμη αγκαλιά που σας δίνει ενέργεια και δύναμη;
Της κόρης μου και της εγγονής-μου. Ευλογία είναι να σε αγκαλιάζουν οι άνθρωποι σου. Και ευτυχία-και δώρο ανεκτίμητος.
Πώς συνδυάζεται η καριέρα και η οικογένεια και τι αποτελεί για σας προτεραιότητα;
Δε συνδυάζονται δυστυχώς εάν θες να τα κάνεις ταυτόχρονα κάποιο θα πάει πίσω. Εγώ την καριέρα μου την έβαλα πίσω για να μπει μπροστά η οικογένεια μου. Ήταν συνειδητή μου επιλογή.
Ο Γιώργος Νταλάρας ήταν ο πρώτος άνθρωπος που σας πήρε από το χέρι και μαζί του ξεκινήσατε επαγγελματικά να τραγουδάτε. Τι ξεχώρισε σε σας και πώς είχατε νιώσει εκείνα τα χρόνια;
Όντως ο Γιώργος με πήρε από το χέρι και ξεκίνησα μαζί του το επαγγελματικό μου ταξίδι και μάλιστα στο εξωτερικό σε τεράστιες συναυλίες. Ο Γιώργος είχε μεγάλη αδυναμία στον πατέρα μου. Και εγώ μαζί του αισθάνθηκα ασφαλής και προστατευμένη.
Ετοιμάζετε έναν νέο δίσκο στον οποίο συμμετέχει ο Γιώργος Νταλάρας. Θα θέλατε να γνωρίσετε στο κοινό μας τη δουλειά σας;
Έχω μεγάλη χαρά που συμμετέχει ο Γιώργος. Είναι θέλω να πιστεύω η ωριμότερη μου δουλειά. Έγραψα τα τραγούδια στη καραντίνα, έτσι πέρασα κλεισμένη στο σπίτι την καραντίνα με μελωδίες και νότες. Περιμένω το πράσινο φως από την εταιρία παραγωγής για να μιλήσω με τα τραγούδια μου, θέλω να πιστεύω πως θα γίνει σύντομα αυτό.
Στο «Δάκρυ της Παναγιάς» του Μενέλαου Τζαβέλλα αποδίδετε με την εξαίσια φωνή σας σμυρναίικα τραγούδια και ύμνους ενσωματωμένους στην παράσταση με δύο ρόλους έκπληξη. Τι πρέπει να περιμένει από σας ο θεατής επί σκηνής και γιατί να επιλέξει την εν λόγω παράσταση;
Είναι ένα εξαιρετικά δυνατό κείμενο του Θανάση Σταυρόπουλου σε σκηνοθεσία του Μενέλαου Τζαβέλλα , την Παναγία υποδύεται η Γεωργία Ζώη. Και μαζί μας είναι ένας εκλεκτός θίασος. Θα περιοδεύσουμε σε όλη την Ελλάδα αλλά και την Κύπρο. Εκτός από το ότι τραγουδάω, υποδύομαι και μια ακόλουθο στην παράσταση.  Αγαπάω πολύ το θέατρο και ευχαριστώ τον παραγωγό μας Μαυρίκιο Μαυρικίου που μου έκανε την πρόταση να συμμετέχω σε αυτή την παράσταση που μιλάει για-τη μνήμη μας, την ιστορία μας αλλά και την πίστη μας.
Ποια είναι η άποψή σας για τα μουσικά ριάλιτι; Υπάρχουν γιατί έχουν τηλεθέαση ή επειδή είναι η μοναδική ελπίδα νέα παιδιά να βρουν μια δουλειά και να βγάλουν ένα νυχτοκάματο;
 Εκμεταλλεύονται την άγνοια των παιδιών και την ανάγκη τους που την προβάλλει η σημερινή κοινωνία για 5 δευτερόλεπτα δημοσιότητας. Δε φταίνε τα παιδιά. Δεν υπάρχουν δάσκαλοι να τα διδάξουν. Υπάρχει μια ευκολία στις μέρες μας που όλα πρέπει να γίνουν γρήγορα. Χωρίς μελέτη καμία καριέρα δε αντέχει στο χρόνο.
Πιστεύετε ότι η νύχτα θέλει γυναίκες σε στυλ μοντέλου, σκηνική παρουσία ή μια μαγευτική φωνή αρκεί;
Εάν έχεις μια φωνή που μαγεύει δε θες τίποτα τίποτα άλλο. Τα έχεις όλα. Εάν δεν την έχεις ναι πρέπει να έχεις όλα τα υπόλοιπα.
Φωνές τύπου Μοσχολιού, Γιώτα Λύδια, Σωτηρία Μπέλλου κλπ που άφησαν εποχή θα υπάρξουν ξανά; Επίσης, τα νέα παιδιά πιστεύετε πως είναι σε θέση να ξεχωρίσουν φωνές και ακούσματα;
Βεβαίως το πιστεύω. Τα νέα παιδιά και οι επόμενες γενιές σαφέστατα ξεχωρίζουν όσους έμειναν στην ιστορία γιατί ξεχώρισαν. Η Μπέλλου είναι η Μπέλλου. Την ακούς και σου σηκώνεται η τρίχα. Όσων χρόνων κι αν είσαι. Είναι σπουδαία και αναντικατάστατη. Η Μοσχολιού επίσης. Η Γιώτα επίσης. Η Μαρινέλλα επίσης.
Έχετε κάνει φιλίες ζωής μέσα από τον χώρο σας;
Βέβαια αν και δε βλεπόμαστε συχνά η αγάπη είναι αγάπη. Με τη Μαρινέλλα, την Ελένη Δήμου, το Γιώργο Νταλάρα, τους ξεχωρίζω, τους σέβομαι, τους αγαπώ.
Έχετε νιώσει ποτέ άβολα είτε σε μια συνεργασία σας, είτε από κάποιον σχολιασμό;
Ναι αλλά όταν αγαπάς αυτό που κάνεις σημασία δίνεις μόνο στην πορεία σου την καλλιτεχνική, αν βέβαια στόχος σου είναι αυτός.
Κλείνοντας τη συνέντευξή μας τι θα θέλατε να αλλάξει απ’ όσα ταλανίζουν τη χώρα μας;
Να έχουμε υγεία θέλω. Να την αγαπήσουμε αυτή την πανέμορφη χώρα που είναι δώρο θεού, που από εδώ γεννήθηκε ο πολιτισμός. Να τη σεβαστούμε.  Μόνο έτσι θα πάμε μπροστά.