Μικρό σπίτι στο λιβάδι: Χυδαίος και σεξιστής ο «πάτερ φαμίλιας» της σειράς, λένε συμπρωταγωνίστριές του
27 days ago
6

Η τηλεοπτική του σύζυγος «θάβει» τον Μάικλ Λάντον στην νέα αυτοβιογραφία της, παραδεχόμενη πάντως ότι ο αλκοολισμός της επιδείνωσε τη σχέση τους – Οι βρισιές, τα χυδαία αστεία, το αλκοόλ και όσα… αγνοούσε για χρόνια το κοινό

Μπορεί στη μικρή οθόνη να υποδυόταν έναν ηθικό αγρότη και υποδειγματικό οικογενειάρχη, όμως στην πραγματικότητα ο Μάικλ Λάντον είχε τελείως διαφορετικό χαρακτήρα από τον «Τσαρλς Ίνγκαλς», όπως αποκαλύπτουν πολλά χρόνια μετά δύο συμπρωταγωνίστριές του στο «Μικρό σπίτι στο λιβάδι».

Τουλάχιστον δύο γυναίκες που δούλεψαν στενά με τον Λάντον, ο οποίος υποδυόταν τον «πάτερ-φαμίλια» στη δημοφιλή σειρά της δεκαετίας του ΄70 που αγάπησε το κοινό σε πολλές χώρες του κόσμου, περιγράφουν τον ηθοποιό, σκηνοθέτη και σεναριογράφο ως μια προσωπικότητα εκ διαμέτρου αντίθετη από την «περσόνα» του στην οθόνη.

Τον «χορό» των αποκαλύψεων άνοιξε η Κάρεν Γκράσλ, που στη σειρά έπαιζε τη σύζυγο του «Τσαρλς». Στην αυτοβιογραφία της, που πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα, η «Καρολάιν Ίνγκαλς» κατηγορεί τον τηλεοπτικό σταρ ότι αρνιόταν να της δώσει δίκαιη αμοιβή, ότι κορόιδευε το σώμα της και έκανε «αηδιαστικά αστεία» για το σεξ. Η 79χρονη σήμερα ηθοποιός παραδέχεται με ειλικρίνεια στο βιβλίο της ότι η κακή σχέση που είχε με τον τηλεοπτικό της σύζυγο πίσω από της κάμερες ήταν και δική της ευθύνη, αφού ήταν αλκοολική και ο εθισμός της «συνέβαλε» στη διατήρηση ενός αρνητικού κλίματος.Παρόλο που το «Μικρό σπίτι στο λιβάδι» (με το οποίο ταυτίστηκε το όνομα του Λάντον) ασχολήθηκε σε αρκετά επεισόδιά του και με σοβαρά θέματα, όπως ο αλκοολισμός, η φτώχεια, οι εθισμοί, ο καρκίνος και ακόμα και ο βιασμός, σε γενικές γραμμές επρόκειτο για μια οικογενειακή σειρά, χωρίς ακατάλληλο περιεχόμενο. Ίσως γι’ αυτό οι αποκαλύψεις για το πραγματικό πρόσωπο του «πάτερ φαμίλια» έχουν προκαλέσει τόσο μεγάλη εντύπωση. Στις σελίδες του βιβλίου της η Γκρασλ αναφέρεται σε συγκεκριμένα περιστατικά των γυρισμάτων που την έκαναν να νιώθει προσβεβλημένη ως γυναίκα και ηθοποιό, όπως τα υποτιμητικά σχόλια του Λάντον για την εμφάνισή της, την άποψή του ότι η ίδια έπρεπε να παίρνει ίδια λεφτά με τα παιδιά-ηθοποιούς της σειράς, βρισιές που χρησιμοποιούσε (π.χ. «[email protected]») και χυδαία αστεία, όπως π.χ. για το πώς μυρίζουν οι γυναίκες μετά από το σεξ.

Η Daily Mail ζήτησε από μία ακόμα ηθοποιό που συμμετείχε στην πετυχημένη σειρά να σχολιάσει όσα ισχυρίζεται η Γκρασλ στο βιβλίο της. Η Άλισον Άρνγκριμ, που υποδύθηκε την Νέλι Όλεσον στο «Μικρό σπίτι στο Λιβάδι» χαρακτήρισε αρκετά αντικειμενική και δίκαιη την περιγραφή της πρώην συναδέλφου της, σπεύδοντας πάντως να διευκρινίσει ότι, παρά το γεγονός ότι ο Λάντον ήταν μια «επικίνδυνη γνωριμία», έκανε «αηδιαστικά αστεία» και ενθάρρυνε ένα σεξιστικό κλίμα τύπου «Mad Men» στα γυρίσματα, η ίδια (ως έφηβη τότε) τον συμπαθούσε πολύ και τον θεωρούσε φανταστικό.

Η 59χρονη συμφώνησε ότι ο τηλεοπτικός σταρ ήταν πολύ διαφορετικός από τον χαρακτήρα του τρυφερού και ηθικού οικογενειάρχη που ζωντάνευε στη μικρή οθόνη. «Εγώ τα πήγαινα πολύ καλά μαζί του, αλλά πάντοτε έλεγα ότι ήταν ένα απίστευτα εκκεντρικό, υπέροχο και τρελό άτομο. Ο κόσμος τον έχει στο μυαλό του ως έναν ηθικό αγρότη, όμως στην πραγματικότητα ήταν κάπως άτακτος και παλαβός, μια επικίνδυνη γνωριμία. Έπινε, κάπνιζε και έλεγχε φρικτά αστεία», ανέφερε χαρακτηριστικά η Άρνγκριμ. «Δεν ήταν σαν τον Τσαρλς Ίνγκαλς. Οδηγούσε φεράρι και έκανε τρεις γάμους. Ήταν όμως επίσης τρομερά αστείος και ταλαντούχος», συμπληρώνει.

Η ίδια περιγράφει τον ηθοποιό ως ένα άτομο που σου έδινε την εντύπωση ότι κοιμόταν σπάνια και ότι τροφοδοτούνταν από μια «μανιώδη δημιουργική ενέργεια». «Αυτού του είδους η ενέργεια 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα, μπορεί να τρελάνει πολύ κόσμο», σημειώνει η «Νέλι».

Η ηθοποιός αναφέρθηκε επίσης στο κλίμα που επικρατούσε στο σετ την εποχή των γυρισμάτων της σειράς και την ατμόσφαιρα σεξισμού που θύμιζε τη σειρά Mad Men με πρωταγωνιστή τον Τζον Χαμ. Όπως εξηγεί πάντως, αυτό συνέβαινε επειδή ήταν η δεκαετία του ’70 και ο κόσμος της τηλεόρασης ήταν κυρίως ανδροκρατούμενος.