Συνέντευξη για δουλειά -Manager αποκαλύπτει τα λάθη που κάνεις και σου στοιχίζουν την πρόσληψη
7 months, 18 days ago
6

Οσα άρθρα κι αν γραφτούν, όσες μελέτες, έρευνες και ομιλίες κι αν γίνουν, δύσκολα θα μπορέσουμε να προσδιορίσουμε με απόλυτη ακρίβεια ποια «συστατικά» συνθέτουν την χημεία που μπορεί να ενώσει δύο ανθρώπους που συναντιούνται για πρώτη φορά.

Το βλέμμα, οι εκφράσεις του προσώπου, η μυρωδιά, η στάση του σώματος, η ένταση της ανάγκης επικοινωνίας περιλαμβάνονται στη λίστα των στοιχείων μπορούν να φέρουν κοντά ή να απομακρύνουν αμέσως δύο άγνωστους μεταξύ τους ανθρώπους.

Στο περιβάλλον εργασίας, τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά: όταν διεκδικείς μια θέση, ο τρόπος που θα προβάλλεις τον εαυτό σου στη συνέντευξη εργασίας (σσ. δεν αναφερόμαστε στις σπουδές, στην κατάρτιση και τις ικανότητές σου, αυτές είναι δεδομένο ότι είναι σημαντικές) θα κρίνει το θα σου δοθεί η ευκαιρία να ενταχθείς στο δυναμικό μιας επιχείρησης.

Εδω, δεν φτάνει μόνο η εμφάνιση, το χαμόγελο, το άρωμα, η άνεσή σου.

Υπάρχουν (ακούσιες ή εκούσιες) κινήσεις σου που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την διοίκηση σε μια συνέντευξη εργασίας. Εσύ μπορεί να νομίζεις ότι όλα πήγαν καλά, αλλά να έχει συμβεί το εντελώς αντίθετο.

Σε άρθρο του, το Insider φιλοξενεί τα λάθη που σύμφωνα με manager μπορούν να κοστίσουν σε έναν υποψήφιο την θέση εργασίας που διεκδικεί:

Shutterstock/ DoucefleurShutterstock/ Doucefleur

1) Εμφανίζεσαι είτε πολύ νωρίτερα είτε πολύ αργότερα από την προκαθορισμένη ώρα συνάντησης: Η ακρίβεια είναι δείγμα επαγγελματισμού. Αν φτάσεις μισή ώρα νωρίτερα ίσως να έχεις την ευκαιρία να «πάρεις το χρόνο σου» και να νιώσεις οικεία στο χώρο. Να πιεις έναν γρήγορο καφέ και να συγκεντρωθείς. Αν φτάσεις πολύ νωρίτερα (πχ. μια ώρα) ή αργότερα από την ώρα που έχει συμφωνηθεί για την συνέντευξη εργασίας, τότε δείχνεις ότι δεν έχεις καλή επαφή με το χρόνο. Κακό αυτό.

2) Παρουσιάζεις κάτι άλλο από αυτό που είσαι: Μην προσπαθείς να δείξεις ότι είσαι κάτι άλλο από αυτό που είσαι -για την ακρίβεια, αυτό που πιστεύεις ότι μπορεί να θέλουν. Μπορεί εύκολα να γίνει αντιληπτό. Και είναι απωθητικό.

3) Δεν έχεις ιδέα για την δράση της εταιρείας: Αν δείξεις «αδιάβαστος» για την θέση της εταιρείας (σσ. δηλαδή γνωρίζεις στο περίπου ή δεν γνωρίζεις καθόλου το αντικείμενο δράσης της), αυτομάτως εκπέμπεις την εικόνα ενός ατόμου που κάνει τυχαίες επιλογές και δεν εμπνέει εμπιστοσύνη. Πρέπει να έχεις αιτιολογήσει στο μυαλό σου το λόγο που σε κάνει να θες να ενταχθείς στο δυναμικό της εκάστοτε επιχείρησης.

4) Διακόπτεις συνέχεια τον άνθρωπο που έχεις απέναντί σου: Να είσαι σίγουρη-ος ότι κάτι τέτοιο μπορεί να φανεί ιδιαιτέρως ενοχλητικό.

 

Pexels/ rawpixel.comPexels/ rawpixel.com

5) Ψεύδεσαι για τις γνώσεις και την κατάρτισή σου: Να είσαι ειλικρινής γι’ αυτά που γνωρίζεις και δεν γνωρίζεις. Θα εκτιμηθεί περισσότερο. Μπορεί αμέσως να γίνει αντιληπτό αν πράγματι έχεις πείρα ή απλά… νομίζεις ή παριστάνεις ότι έχεις.

6) Κακολογείς την προηγούμενη δουλειά σου: Ένα άτομο που γκρινιάζει και παραπονιέται δεν γεννά ευχάριστα συναισθήματα. Κανείς δεν θέλει στο δυναμικό του έναν μίζερο άνθρωπο. Αν έρθει η στιγμή να ερωτηθείς γιατί έληξε η συνεργασία σου με την προηγούμενη δουλειά σου, προσπάθησε με διακριτικό τρόπο να τοποθετηθείς, πάντα με ειλικρίνεια.

7) Mην συμπεριφέρεσαι λες και «Τους κάνεις χάρη»: Η υπέρμετρη σιγουριά για τις ικανότητές σου, η αλαζονική στάση σου, μπορεί να δημιουργήσουν μια όχι και τόσο συμπαθή -προς τους άλλους- εικόνα. Μην συμπεριφέρεσαι σαν να θεωρείς την συνέντευξη «χάσιμο χρόνου» νομίζοντας ότι η θέση ήδη σου ανήκει.

8) Mην αρωματίζεσαι βαριά: Μην λουστείς με άρωμα. Φόρεσέ το με μέτρο (αν νιώθεις αμφιβολία μη φορέσεις καθόλου).

9) Να απαντάς σε αυτό που έχεις ερωτηθεί κι όχι σε αυτό… που θα ήθελες να έχεις ερωτηθεί: Να είσαι ακριβής. Μην προτρέχεις και μην βιάζεσαι να πεις αυτά που θες και νομίζεις ότι θα σου εξασφαλίσουν τη θέση. Είναι κάτι που μπορεί να θεωρηθεί άκρως ενοχλητικό.

10) Μην εκθέτεις πολύ προσωπικά σου δεδομένα: Το αν χώρισες ή πήρες πρόσφατα διαζύγιο ή έχεις κακές σχέσεις με την οικογένειά σου δεν είναι κάτι που αφορά τη διοίκηση.

11) «Πώς τα πήγα;»: Μην κάνεις αυτή την ερώτηση γιατί ούτε απάντηση θα πάρεις και επιπλέον θα εκτεθείς. Είναι σαν να ρωτάς «Πήρα τη δουλειά;». Να είσαι σίγουρη για σένα, τις ικανότητες και την εικόνα που εκπέμπεις.