Μεγάλα σούπερ μάρκετ θα «υιοθετήσουν» τη λίστα με τα 50 προϊόντα. «Παράθυρο» για τη συμμετοχή και μίνι μάρκετ.
Το «καλάθι του νοικοκυριού» αναμένεται να ενταχθεί στα σούπερ μάρκετ στις αρχές του Νοεμβρίου ενώ σε συζητήσεις βρίσκεται το υπουργείο Ανάπτυξης με αρτοποιούς και κρεοπώλες για να ενταχθούν στο καλάθι έξτρα προϊόντα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1 στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων με τον Νίκο Χατζηνικολάου, τη Δευτέρα το πρωί, στην πλατφόρμα e-katanalotis, 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ που έχουν «κλειδώσει» μέχρι στιγμής θα ανεβάσουν τον τιμοκατάλογό τους.
Το άθροισμα της τιμής όλων των προϊόντων θα δείχνει στον καταναλωτή πόσο φθηνότερο είναι το ένα σούπερ μάρκετ σε σχέση με το άλλο.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το εν λόγω μέτρο αφορά στις αλυσίδες ανάλογα με τον τζίρο που κάνουν, άρα κατά βάση πρόκειται για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και άνω, ωστόσο υπάρχει δυνατότητα και για μικρά καταστήματα τροφίμων, ακόμη και για το μίνι μάρκετ της γειτονιάς, αρκεί να διαθέτουν και τα 50 προϊόντα.
Μάλιστα, όταν ένα προϊόν βγαίνει από τη λίστα, θα ανεβαίνει η τιμή του, δηλαδή μια εβδομάδα θα πωλείται σε χαμηλή τιμή. Αν ανέβει υπέρμετρα η τιμή του, δεν θα ξαναμπεί στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Δείτε το ρεπορτάζ του ΑΝΤ1:
Σημειώνεται ότι τα σούπερ μάρκετ είναι υποχρεωμένα να τοποθετήσουν ειδική σήμανση στα προϊόντα που συμπεριλαμβάνονται στο «καλάθι του νοικοκυριού», ενώ στις εισόδους των καταστημάτων πρέπει να υπάρχουν ενημερωτικά φυλλάδια και αναλυτική λίστα με όλα τα προϊόντα.
Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος αλλά και ο Αντώνης Ζαΐρης, αναπληρωτής αντιπρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο του Realfm 97,8 με τον Νίκο Στραβελάκη και την Ελισάβετ Σαλαμάρα απάντησαν σε κρίσιμα ερωτήματα όσον αφορά το «καλάθι του νοικοκυριού».
«Θα προστεθούν το αλεύρι για όλες τις χρήσεις και τα όσπρια»
«Την άλλη εβδομάδα θα έχουμε τη νέα διάταξη προκειμένου να μπορέσει ο βοηθηθεί ο καταναλωτής. Πράγματι υπάρχουν κάποιες μικρές αλλαγές στη λίστα. Θα προστεθούν το αλεύρι για όλες τις χρήσεις και τα όσπρια. Κάθε σούπερ μάρκετ θα επιλέγει τουλάχιστον ένα όσπριο, ώστε να υπάρχει καλή ποικιλία και να μπορεί να επιλέξει ο καταναλωτής» σημείωσε ο κ. Αναγνωστόπουλος.
Όσο γιατί θα αλλάζει κάθε εβδομάδα το καλάθι και αν τελικά θα καταλήξει να είναι ένα άθροισμα εβδομαδιαίων προσφορών, ο κ. Αναγνωστόπουλος ανέφερε πως «αν ένα προϊόν έμενε για πολύ διάστημα στο καλάθι θα υπήρχαν θέματα εφοδιασμού. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε ευελιξία στις επιχειρήσεις ώστε να μην αντιμετωπίσουμε φαινόμενα άδειων ραφιών, είναι θέμα επάρκειας».
Επιπλέον, τόνισε πως «θα υπάρχει παρακολούθηση όσον αφορά τις τιμές για το φαινόμενο της αισχροκέρδειας και θα γίνεται σύγκριση ώστε να βλέπουμε αν κάποιος παραπλανά τον καταναλωτή. Θα παρακολουθούμε τις τιμές, θα υπάρχει μέτρο σύγκρισης σε όλα τα προϊόντα, όχι μόνο στο καλάθι», κατέληξε, εκφράζοντας παράλληλα την προσδοκία ότι οι τιμές θα συγκρατηθούν.
«O ανταγωνισμός θα λειτουργήσει ώστε οι τιμές να είναι συγκρατημένες»
Από την πλευρά του, ο κ. Αντώνης Ζαΐρης, τόνισε πως «ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει και αυτή τη φορά ώστε οι τιμές να είναι συγκρατημένες κάτω από τα επίπεδα του πληθωρισμού», σημειώνοντας πως «το καλάθι θα βοηθήσει διότι ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα της επιλογής».
«Το καλάθι θα έχει και συμβολική αξία ώστε να προτρέψει άπαντες προς τη συγκράτηση των τιμών. Οι διαφορές είναι από 1% έως 30%» τόνισε, σημειώνοντας πως με αυτόν τον τρόπο θα δοθεί ένα μήνυμα να συγκρατηθούν οι αυξήσεις.
Καλάθι νοικοκυριού: Τα 50 προϊόντα