Πώς η Ίος “συνάντησε” τους New York Times για δεύτερη φορά
1 month, 7 days ago
6

Όσες δυσκολίες κι αν έχει αντιμετωπίσει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια, ένα πράγμα συνεχίζει να μας κάνει διαρκώς υπερήφανους: ο τουρισμός.

Οι έπαινοι για τις φυσικές ομορφιές της Ελλάδας έχουν, αδιαμφισβήτητα, ταξιδέψει σε κάθε γωνιά του κόσμου. Όμως τώρα τελευταία, η Ελλάδα έχει πολλά περισσότερα να προσφέρει στον ταξιδιώτη από τις χρυσαφένιες της παραλίες και τα κρυστάλλινα νερά της, αφού έχουν αρχίσει να δημιουργούνται θέρετρα με μοναδική αισθητική κι αειφόρο χαρακτήρα. Έτσι καταφέρνουν να βάζουν την Ελλάδα στον χάρτη του σύγχρονου Τουρισμού αλλά και να προστατεύσουν το τοπικό της χρώμα και τη φυσική ομορφιά της.

 

 

Όλα αυτά φαίνεται να τα έχει αντιληφθεί και ένας από τους κολοσσούς των media παγκοσμίως, οι New York Times, οι οποίοι τον περασμένο Αύγουστο δημοσίευσαν ένα άρθρο αφιερωμένο στην περίπτωση νησιών όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Ίος που φαίνεται να κάνουν, το τελευταίο διάστημα, μια μεταστροφή σε ένα νέο, ξεχωριστό είδος τουρισμού. Το άρθρο κάνει λόγο, συγκεκριμένα, για το Calilo, ένα νέο τουριστικό συγκρότημα στην ανατολική πλευρά της Ίου, που έχει ενταχθεί βιώσιμα στο φυσικό τοπίο, ακολουθεί φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές λειτουργίας και δόμησης και προσκαλεί τους επισκέπτες να αγκαλιάσουν έναν τρόπο ζωής πιο ταιριαστό στις αξίες του τόπου.

 

 

«Έχοντας εντάξει τα θετικά μηνύματα στον σχεδιασμό του, το Calilo αποτελεί πρότυπο ενός νέου μοντέλου ολιστικής ευεξίας στον τουρισμό» δηλώνει το άρθρο των Times σε ελεύθερη μετάφραση. Όραμα των ιδιοκτητών του, δε, είναι να δημιουργήσουν «ένα μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης που στηρίζεται στην αναβάθμιση του νησιού μέσα από ένα ποιοτικό τουριστικό προϊόν που προσελκύει επισκέπτες από κάθε γωνιά του πλανήτη με ενδιαφέρον να έρθουν σε επαφή με την αυθεντικότητα της Ίου.» Έτσι ακολουθούν ένα μοντέλο που συνδυάζει πρότυπες υπηρεσίες και χαμηλής έντασης δόμηση για να επιτύχουν υψηλή προστιθέμενη αξία για την τοπική κοινωνία και διασφάλιση της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.

Κι αν αναρωτιέσαι γιατί αποτελεί «νέο» ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο, η απάντηση βρίσκεται στο πρόσφατο αφιέρωμα  Places To Revisit  From  2022 των NY Times, με αφορμή το τέλος της χρονιάς, όπου το Calilo αναφέρεται ανάμεσα στα μέρη που αξίζει να επισκεφθεί κανείς ξανά.

 

 

Η σημασία μιας νέας στρατηγικής στον Τουρισμό τονίστηκε και στην πρόσφατη εκδήλωση του Υπουργείου Τουρισμού «2022: Η μεγάλη επιστροφή του ελληνικού τουρισμού». Στην εκδήλωση, που παραβρέθηκε μεταξύ άλλων ο Πρωθυπουργός, ο Υπουργός και η Υφυπουργός Τουρισμού, οι δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη αλλά και του Βασίλη Κικίλια, επιβεβαίωσαν τις υποψίες μας πως κάτι πολύ σημαντικό συμβαίνει με τον ελληνικό τουρισμό.

Συγκεκριμένα, ο κος. Μητσοτάκης δήλωσε πως το μέλλον της φιλοξενίας οφείλει να είναι «πράσινο» λέγοντας «[Βασική είναι] η σωστή διαχείριση των υδάτινων πόρων, των αποβλήτων, των απορριμμάτων [καθώς και η] ανακύκλωση παντού. Εκεί ναι, χρειαζόμαστε αρωγό και την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε αυτή την προσπάθεια. Ταυτόχρονα, [χρειαζόμαστε] επενδύσεις που αφορούν το μέλλον της βιωσιμότητας του τουρισμού όπως η εξοικονόμηση ενέργειας κι η ηλεκτροκίνηση…».

Πράγματι, όλα δείχνουν πως ο Τουρισμός, η πιο κερδοφόρα βιομηχανία της Ελλάδας, όχι μονάχα ανακάμπτει αλλά αναγεννάται από τις στάχτες του, πιο εντυπωσιακός, πιο καινοτόμος και πιο «ελληνικός» από ποτέ αφού, πλέον, στοχεύει τόσο στην ανάδειξη της τοπικής μας κουλτούρας όσο και στην προστασία και τον σεβασμό του φυσικού τοπίου. Έτσι θα καταφέρει να προσελκύσει ένα διαρκώς μεγαλύτερο, πιο «ποιοτικό» τουριστικό κοινό, θα προστατεύσει κάθε υπέροχο τόπο από τον υπερτουρισμό, θα ευθυγραμμιστεί με τους εθνικούς στόχους και θα αποδείξει, έμπρακτα, ότι η νέα αυτή στρατηγική είναι ευεργετική για όλους μας.

Το μέλλον του Τουρισμού είναι στα χέρια του ελληνικού «slow living» και εμείς ανυπομονούμε να το ζήσουμε.

real.gr