ΕΕ: Κοινό μέτωπο 165 εταιρειών και ενώσεων κατά του μονοπωλίου της Google
3 years, 5 months ago
6

Μια ομάδα 165 εταιρειών και βιομηχανικών ενώσεων κάλεσε τις αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να ακολουθήσουν μια πιο αυστηρή στάση κατά της Google, λέγοντας ότι ο τεχνολογικός κολοσσός των ΗΠΑ ευνοεί τις δικές του υπηρεσίες στις αναζητήσεις στο διαδίκτυο.

Η ομάδα που περιλαμβάνει εταιρείες από τις ΗΠΑ το Ηνωμένο Βασίλειο και από 21 χώρες της Ε.Ε., έστειλε κοινή επιστολή στην Ευρωπαία Επίτροπο Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ σήμερα Πέμπτη, αναφέροντας ότι η Google παρέχει στις δικές της υπηρεσίες -όπως αυτές για διαμονή, ταξίδια και θέσεις εργασίας- προνομιακή τοποθέτηση στα αποτελέσματα αναζήτησης και απευθύνει έκκληση για ταχεία δράση προκειμένου να σταματήσει η πρακτική αυτή

Η Google θυγατρική της Alphabet, διαψεύδει τους ισχυρισμούς ότι ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες, υποστηρίζοντας ότι οι χρήστες της δεν είναι εγκλωβισμένοι και ότι ο ανταγωνισμός προς τις υπηρεσίες της απέχει μόλις ένα κλικ μακριά στο διαδίκτυο.

«Οι άνθρωποι αναμένουν ότι η Google θα τους δώσει τα πιο συναφή, υψηλής ποιότητας αποτελέσματα αναζήτησης που μπορούν να εμπιστευτούν», δήλωσε εκπρόσωπος της Google.

«Δεν περιμένουν από εμάς να προτιμούμε συγκεκριμένες εταιρείες ή εμπορικούς εταίρους έναντι άλλων, ή να σταματήσουμε να εγκαινιάζουμε χρήσιμες υπηρεσίες που δημιουργούν περισσότερες επιλογές και ανταγωνισμό για τους Ευρωπαίους», συμπλήρωσε.

Η Βεστάγκερ έχει επιβάλει πρόστιμα συνολικού ύψους 8,25 δισ. ευρώ στη Google τα τελευταία 3 χρόνια, για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά ευνοώντας την υπηρεσία σύγκρισης αγορών, το λειτουργικό σύστημα Android για κινητά και τη διαφημιστική της επιχείρηση.

Η ομάδα των 165 εταιρειών -η οποία αναφέρει ότι είναι η μεγαλύτερη που απευθύνθηκε ποτέ στους επικεφαλής ανταγωνισμού της Ε.Ε., αναζητώντας δράση- περιλαμβάνει 135 εταιρείες που προσφέρουν διαδικτυακές υπηρεσίες και 30 βιομηχανικές ενώσεις.

Την επιστολή, που είδε το Reuters, υπογράφουν εταιρείες όπως οι Yelp, Expedia, Trivago, Kelkoo, Stepstone και Foundem -των οποίων η καταγγελία πυροδότησε μία έρευνα αγοράς της Ε.Ε. εναντίον της Google.

«Ενώ ανταγωνιζόμαστε μεταξύ μας για την καλύτερη εμπειρία του καταναλωτή, υπάρχει κάποιος που δεν ανταγωνίζεται δίκαια, η Google», αναφέται στην επιστολή.

«Η Google απέκτησε αδικαιολόγητα πλεονεκτήματα μέσω της προτιμησιακής μεταχείρισης των δικών της υπηρεσιών, στις γενικές σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης, εμφανίζοντας διάφορες μορφές ομαδοποιημένων εξειδικευμένων αποτελεσμάτων (τα λεγόμενα OneBoxes)», τονίζεται.

Το OneBoxes περιέχουν πληροφορίες και εικόνες σε πλαίσια που βρίσκονται κοντά στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης και αποτελούν συχνά τρόπους για τις τοπικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν μεγαλύτερη προβολή.

Για παράδειγμα, μια αναζήτηση για εργασία σε τοπικό επίπεδο,  μπορεί να εμφανίσει ένα πλαίσιο που προσφέρει την υπηρεσία αναζήτησης εργασίας της Google ή τα αποτελέσματα για μία αναζήτηση πτήσης μπορεί να έχουν ένα πλαίσιο που να προσφέρει την υπηρεσία αναζήτησης πτήσεων της Google.

«Με αυτήν την αποκλειστική χρήση των OneBoxes, η Google διατηρεί τεχνητά τους χρήστες στις δικές της υπηρεσίες και τους εμποδίζει να επισκεφθούν ανταγωνιστικές, πιο σχετικές υπηρεσίες», υπογραμμίζει η επιστολή.

Η ομάδα ανέφερε ότι ο Νόμος για τις Ψηφιακές Αγορές -οι νέοι τεχνολογικοί κανόνες της Ε.Ε. που βρίσκονται σε εξέλιξη και θα εμποδίζουν τις κυρίαρχες διαδικτυακές πλατφόρμες να ευνοούν τις δικές τους υπηρεσίες- θα χρειαστούν πολύ χρόνο για να τεθούν σε ισχύ. Προέτρεψαν τη Βεστάγκερ να δράσει γρήγορα για να διασφαλίσει ότι η Google προσφέρει στους ανταγωνιστές της, ίση μεταχείριση στα αποτελέσματα αναζήτησης.

«Πολλοί από εμάς μπορεί να μην έχουν τη δύναμη και τους πόρους να περιμένουν μέχρι να τεθεί σε ισχύ ένας τέτοιος κανονισμός», αναφέρουν.

Η Βεστάγκερ αναμένεται να ανακοινώσει το νομοσχέδιο στις 2 Δεκεμβρίου, το οποίο θα χρειαστεί τη έγκριση από τις χώρες της Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, για να καταστεί νομοθεσία σε μια διαδικασία που θα μπορούσε να διαρκέσει 1 έτος ή περισσότερο. Δεν είναι σαφές πώς οι νέοι κανόνες θα επηρεάζουν την παρουσίαση των αποτελεσμάτων αναζήτησης από την Google.

Πηγή: Reuters

naftemporiki.gr